וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח גרוע לשופרסל: המכירות ירדו בכ-2% למרות הפסח ל-1.62 מיליארד שקל; הציגה הפסד תפעולי גם ברבעון השני

אילן מוסנאים

10.8.2003 / 8:41

ההפסד התפעולי - 2 מ' ש' לעומת רווח תפעולי של 37 מ' ש' אשתקד; עברה ברבעון להפסד נקי של 19 מ' ש' מול רווח של 28 מ' ש' ברבעון המקביל; תחלק 150 מ' ש' דיווידנד



שופרסל מדווחת הבוקר על עוד רבעון גרוע ברבעון השני של 2003, ומציגה רבעון שני ברציפות של הפסדים תפעוליים, שחיקה במכירות ומעבר להפסדים.



החברה סיימה את הרבעון השני של השנה בירידה של כ-1.7% במכירות לרמה של כ-1.62 מיליארד שקל, כשרק עיתוי הפסח (שהיה השנה ברבעון השני וב-2002 ברבעון הראשון) מונע ממנה נפילה חדה בהרבה. החברה, שברבעון הקודם דיווחה לראשונה בתולדותיה על הפסד תפעולי של 4 מיליון שקל, מציגה גם ברבעון המדווח הפסד תפעולי, אם כי מעט קטן יותר - 2 מיליון שקל. ברבעון המקביל הציגה החברה רווח תפעולי של 37 מיליון שקל. בשורה התחתונה מדווחת החברה ברבעון על הפסד של 19 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת ההרעה בתוצאות התפעוליות של הרשת לא מונעת מבעלי השליטה החדשים, נוחי דנקנר ומשפחות לבנת ומנור, לנצל את קופת המזומנים של הרשת ולמשוך ממנה דיווידנד בהיקף של 150 מיליון שקל.







בסיכום המחצית הראשונה של 2003 מדווחת הרשת על שחיקה של כ-6.5% בשורת המכירות לרמה של 3.17 מיליארד שקל, על הפסד תפעולי של 6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של 115 מיליון שקל בתקופה המקבילה ועל הפסד נקי של 22 מיליון שקל מול רווח של 84 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



בסיכום הרבעון השני מדווחת החברה על שחיקה של כ-5.2% במכירות החנויות הזהות (SSS). בפרספקטיווה של המחצית הראשונה של 2003, מול המחצית המקבילה ב-2002, מדווחת הרשת על נפילה של 10.1% במכירת החנויות הזהות.



החברה מציינת כי השחיקה במכירות הרבעון נובעת בעיקר מהעמקת המיתון במשק, העמקת התחרות במגזר הסופרמרקטים ובניכוי ההשפעה החיובית של עיתוי חג הפסח. כוח הקנייה של הציבור, כותבים מנהלי הרשת בדו"ח הדירקטוריון שלה, נפגע מהמצב הכלכלי הקשה, הריבית הריאלית הגבוהה הנגבית ממשקי הבית והשחיקה בשכר הריאלי ובהכנסה הפנויה.



החברה לא מצליחה להפחית בשלב זה את העלויות שלה. כך היא מדווחת על עלות מכר של כ-1.22 מיליארד שקל, הנמוכה רק ב-3 מיליון שקל בהשוואה לעלות המכר ברבעון המקביל. הוצאות ההפעלה של החברה אף גדלו בכ-3% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-414 מיליון שקל. בעקבות זאת מדווחת שופרסל על ירידה של כ-6% ברווח הגולמי לרמה של 400 מיליון שקל. הנהלת הרשת מסבירה את הקיטון ברווח הגולמי בהוזלה הריאלית של מחירי המזון, הסבת סניפים לסניפי דיסקאונט וזאת בניכוי השפעת ירידת המדד על מלאי החברה והגידול במכירות המותג הפרטי.



העלייה בהוצאות ההפעלה מיוחסת בעיקר לגידול בהוצאות שכר דירה ופחת כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים, הגדלת עלויות הביטחון בסניפים עקב ההרעה במצב הבטחוני והתייקרות חדה במחירי החשמל בניכוי השפעת קיטון בהוצאות השכר.



בעקבות זאת הרשת עוברת, כאמור, בפעם השנייה בתולדותיה, להפסד תפעולי של 2 מיליון שקל. המשך הדו"ח של שופרסל מושפע לרעה מהוצאות מימון של כ-16 מיליון שקל, מול הכנסות מימון של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות מימון אלה מובילות את הרשת להפסד הגבוה בשורה התחתונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully