וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל לבג"ץ: ההסכם עם הממשלה לגבי בז"ן מסחרי - ואין להפר אותו

אורה קורן

10.8.2003 / 14:16

החברה לישראל לבג"ץ: ההסכם עם הממשלה לגבי בז"ן מסחרי - ואין להפר אותו



החברה לישראל הגישה היום את תשובתה לבג"ץ בעניין העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד ההסכם בין הממשלה לחברה לישראל בעניין הסכם בז"ן. העותרת טענה, כי ההטבות שקיבלה החברה לישראל בהסדר חריגות. החברה לישראל, באמצעות עו"ד רם כספי, טוענת כי מדובר בהסכם מסחרי לכל דבר שעליו חתומה הממשלה, ושלטון אמין לא יכול להפר החייבותו.



עוד טוענת החברה לישראל, כי ההסכם הוא תולדה של פשרה בין אינטרסים שונים של החברה לישראל והממשלה. כתוצאה מכך איפשרה החברה לישראל לקדם את תוכניות הממשלה לגבי הרפורמה במשק הדלק, בכלל זה את פיצול בתי הזיקוק. הממשלה מצידה הבטיחה לחברה לישראל להמשיך להפעיל את בז"ן במשך 50 שנה תוך תשלום דמי הרשאה בהיקף של עד 11 מיליון דולר בשנה. ללא הסכמת החברה לישראל היתה נשארת עננה משפטית מעל בז"ן שהיתה מסכלת את תהליך ההפרטה, את הרפורמה במשק הדלק, וכן את ההסדר הבנקאי שגובש כתוצאה מההסכם עם הממשלה ואיפשר את המשך הפעלת בז"ן ואת המשך ההשקעות בהבתי הזיקוק.



המשיבים דחו את טענות התנועה לאיכות השלטון בדבר הצורך בביצוע מכרז לעניין זכויות בז"ן בנכסיה בנימוק שאין חובה לערוך מכרז, מכיוון שלא מדובר בהענקת נכס או זכות לחברה ממשלתית. בנוסף, לא מדובר בנכסי המדינה אלא בנכס של בז"ן ובכל מקרה, אין עדיין הכרעה משפטית לגביהם. במסגרת ההסדר בין בז"ן למדינה הוסכם, כי הנושא יידון בבוררות, ובינתיים קיבלה החברה לישראל אפשרות להמשיך להפעיל את בז"ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully