וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו.בי.אס: משקיעים רבים יתאכזבו מקצב חלוקת הדיווידנד באי.די.בי אחזקות - צפוי להיות נמוך מהחזוי

אמיר טייג

10.8.2003 / 15:00

האנליסט סטיבן לוי מותיר המלצתו על "קנייה" ומפחית מחיר היעד ל-101.5 שקל - כ-32% מעל מחיר השוק; ב-2003 תחזור החברה לחלק דיווידנד לאחר כ-3 שנים של הפסקה



למרות הרעב לדיווידנדים באי.די.בי, שעשוי לגלות נוחי דנקנר, האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות יו.בי.אס צופה כי משקיעים רבים צפויים לנחול אכזבה. להערכתו, אי.די.בי אחזקות צפויה לחזור ולחלק דיווידנד בשנה הקרובה לאחר שלוש שנים בהם לא חילקה החברה דיווידנד.



ביו.בי.אס מותירים את המלצה למניית אי.די.בי אחזקות על "קנייה", אך מפחיתים את מחיר היעד ל-101.5 שקל, כ-32% מעל מחיר השוק הנוכחי. הפחתת מחיר היעד ביו.בי.אס היא בגין ירידות המחיר של מניית אי.די.בי בשוק לאחרונה.



"למרות שסכום הדיווידנד עשוי להיות מהותי, משקיעים רבים עשויים להתאכזב מהיקפו", כותב לוי ומסביר מדוע. כגורם ראשון מציין לוי כי רבות מחברות קבוצת אי.לדי.בי סובלות מהפסדים צבורים, וכדוגמה מביא לוי את חברת אלרון.



לוי מציין גורם נוסף שימנע מדנקנר לחלק דיווידנדים. "קשה להאמין כי חברי הדירקטוריון בכלל תעשיות ואי.די.בי פיתוח יאשרו הגדלת נטל החוב בחברות אלו כדי לחלק דיווידנד, וזאת על רקע נטל החוב הכבד הרובץ על חברות אלו", כותב לוי.



גורם שלישי שמציין לוי עולה מתנאי ההלוואה שלקח דנקנר לרכישת השליטה באי.די.בי אחזקות. לוי מציין כי דנקנר קיבל תקופה "גרייס" של שלוש שנים, כלומר התשלום הראשון על חשבון החוב צפוי רק עוד שלוש שנים. אומנם דנקנר ישמח לחלוקת דיווידנדים, אך אין זה קריטי עבורו אם הדבר יידחה במספר שנים.



למרות 3 גורמים אלו, סובר לוי כי אכן יחולק דיווידנד במהלך שנת 2003. כך, תשואת הדיווידנד שתציג חברת כלל תעשיות תגיע ל-5.8% בשנת 2003, התשואה באי.די.בי פיתוח תגיע ל-5.5% ובדיסקונט השקעות ואי.די.בי אחזקות תגיע ל-5.2% ו-4.8%, בהתאמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully