וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף סיים יום אופטימי בירידה של 0.1%

אילן מוסנאים

11.8.2003 / 17:12

המחזור נמוך - 260 מיליון שקל; פרטנר ירדה 2% אחרי שאי.בי.אי הפיץ מניות של החברה בכ-60 מיליון שקל; מגמה מעורבת במניות אי.די.בי; אגיס עלתה ב-1% לקראת הדו"חות מחר


אחרי עליות של יותר מ-1% במהלך הבוקר ננעל המסחר במדדים המובילים בתל אביב ביציבות תוך נטייה לירידות קלות. המסחר נפתח בעליות נאות כתיקון לנפילה החדה שנרשמה אתמול, והתפוגגות החששות מתגובה חריפה של צה"ל לירי החיזבאללה על שלומי, שהיתה עשויה להביא להחרפת המצב בגבול הצפון.

המגמה החיובית נמשכה עד לשעה 15:00 לערך ובשעה זו החלו העליות להתמוסס. פעילים בשוק ציינו כי היחלשות המדדים נבעה מלחץ מכיוון שחקנים "שהעליות ככל הנראה לא התאימו לפוזיציה שלהם". גם הדיווחים על יריות לעבר כוח צה"ל על גבול המערכת בגוש קטיף, השפיעו לרעה על המסחר.

מדד המעו"ף סיים את המסחר בירידה של 0.1% לרמה של 387.15 נקודות, מדד ת"א 100 נסגר בלא שינוי ברמה של 403.73 נקודות, והתל טק 15 עלה ב-0.4%. מחזורי המסחר היו נמוכים והסתכמו ב-260 מיליון שקל.

את המחזור הגבוה בבורסה - 58 מיליון שקל, ריכזה מנייתפרטנר , בעקבות העסקה בה הפיץ בית ההשקעות אי.בי.אי עבור חברת אלרון , מניות של פרטנר בהיקף של כ-60 מיליון שקל. המניות נמכרו במחיר של 22.27 שקלים, שהיה נמוך בכ-1.9% מהמחיר בו פתחה המניה את המסחר. פרטנר סיימה את המסחר בירידות של 2%. אלרון לעומת זאת עלתה ב-1.1%.

מניית שופרסל , שאתמול איבדה 4.5% עקב הדו"חות החלשים שפירסמה, המשיכה היום בסנטימנט השלילי וירדה ב-1.4%.

הזעזועים בצמרת החברה נמשכים וזמן קצר לאחר פרישתו של יואל פלדשו, שכיהן חודשיים בלבד כמנכ"ל החברה, הודיעה היום החברה על פרישתו של סמנכ"ל הכספים איציק ציון. את ציון תחליף בתפקיד נעמי גולדגויכט, ששימשה בתפקיד בכיר במחלקת הכספים וחברת הנהלה בפרטנר, החברה ממנה הגיע מנכ"ל שופרסל הטרי אפי רוזנהויז.

שופרסל סיימה את הרבעון השני של השנה בירידה של כ-1.7% במכירות לרמה של כ-1.62 מיליארד שקל. החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 2 מיליון שקל והפסד של 19 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל.

קבוצת אי.די.בי נסחרה במגמה מעורבת. אי.די.בי אחזקות ירדה ב-0.9%, אי.די.בי פיתוח ירדה ב-0.8%, כלל תעשיות ירדה ב-1.9% ודסק"ש עלתה ב-1.1%. אתמול פורסמו ידיעות על דיווידנד שתחלק החברה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות UBS, העריך שהדיווידנד שתחלק החברה יהיה נמוך מהתחזיות המוקדמות של המשקיעים.

מניית טבע עלתה ב-0.3% בעקבות פער ארביטראז' חיובי של 0.7%.

יצרנית מוצרי הדפוס סאיטקס דיווחה הבוקר על גידול של כ-16% במכירות שלה לרמה של 68.6 מיליון דולר, וזאת לעומת מכירות של כ-58.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת, בשורה התחתונה דיווחה החברה, שבשליטת כלל תעשיות , על הפסד של 4.8 מיליון דולר, הגבוה בכ-120% מההפסד ברבעון המקביל. למרות הדו"ח המאכזב, טיפסה המניה בכ-4.6% במחזור בינוי של כ-800 מיליון שקל.

מניית אגיס סיימה את המסחר בעליות של 1% תוך מחזור של 4.5 מיליון שקל. החברה תדווח מחר את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2003 וצפויה להציג עוד רבעון חזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully