וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפיות לצמיחה נמוכה באירופה החלישו את היורו ביחס לין ולדולר

יהודה שויצר

11.8.2003 / 9:02

היורו נפל ל-1.1282 דולר, משער של 1.131 ביום שישי; הערכות כי כלכלות יפאן וארה"ב צמחו בשיעור גבוה יותר מאשר כלכלת גוש היורו



היורו נחלש ביחס לדולר ולין על רקע הערכות כי נתוני הצמיחה ביפאן וארה"ב, שיפורסמו בהמשך השבוע, יצביעו כי כלכלות אלה צמחו בשיעור גבוה יותר מאשר כלכלת גוש היורו. היורו נפל ל-1.1282 דולר, משער של 1.131 ביום שישי. ביחס לין נסחר היורו בשער של 134.06 ין, המשקפים ירידה של כחצי אחוז ביחס ליום שישי.



מחר אמורים להתפרסם נתוני הצמיחה ביפאן. על פי הערכות מעודכנות כלכלת יפאן צמחה בשיעור גבוה ברבעון השני, בניגוד להערכות כי כלכלת גרמניה, הגדולה בגוש היורו, התכווצה בשיעור של 0.1% בתקופה זו.



ביום רביעי ידווח על היקף המכירות הקמעונאיות בארה"ב. על פי הערכות בלומברג המכירות הקמעונאיות זינקו ב-1% בחודש יולי, שיעור צמיחה כפול מחודש יוני. ביום שישי ידווח בארה"ב על התפוקה התעשייתית בחודש יולי שעל פי התחזיות עלתה ב-0.2%.



עוד השבוע: ביום חמישי יפורסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב שככל הנראה עלה ב-0.2%; מדד הליבה צפוי להיות ללא שינוי. כן ביום חמישי יפורסם מאזן הסחר שצפוי להצביע על צמצום בגירעון ל-41.5 מיליארד דולר. עם זאת הבית הלבן צופה השנה יירשם גירעון שיא של 455 מיליארד דולר.



ביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן ליולי שעלה על פי התחזיות ב-0.2%; מדד הליבה עלה ככל הנראה ב-0.1%.



הין התחזק למרות התערבות של הבנק המרכזי של יפאן במסחר במט"ח. בחודשים ינואר-יולי מכר הבנק המרכזי 9.03 טריליון ין (75.8 מיליארד דולר), כחלק מנסיון להחליש את המטבע המקומי בכדי לסייע לתעשיות היפאניות בהתמודדות בשווקי העולם.



תחזית עגומה לאבטלה באירופה



האבטלה בגוש היורו תישאר גבוהה יחסית ליתר העולם אם ממשלות חברות הגוש לא יפעלו יותר לביצוע דה רגולציה של שוק העבודה, הזהיר ה-OECD (הארגון לשת"פ ופיתוח כלכלי). הארגון חוזה כי שיעור האבטלה בחמש השנים הקרובות יהיה 8.25% בממוצע. לפי התחזית צפוי שיעור האבטלה לרדת מ-8.9% נכון ליוני השנה ל-7.5% ב-2008. בגוש היורו יש כ-12.5 מיליון מובטלים, לפי נתוני האיחוד האירופי.



שיעור האבטלה בגוש היורו, הכולל 12 מדינות שאימצו את מטבע היורו, היה 8.9% בחודש יוני, ללא שינוי מחודש מאי. היה זה שיעור האבטלה הגבוה ביותר מזה שלוש שנים וחצי, לפי נתוני יורוסטאט, לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. האבטלה ב-15 מדינות האיחוד היתה 8.1% ביוני לעומת 8% במאי. מספר המובטלים הכולל באיחוד היה 14.4 מיליון ביוני. העלייה ההדרגתית באבטלה בגוש היורו באה בד בבד עם ההאטה בצמיחה בתוצר. מנגד, אמרו כלכלנים, הצריכה הפרטית בגוש היורו לא נפגעה באותה מידה. בחודש יולי עלה מדד בטחון הצרכנים בגוש היורו בשיעור קל.



המדינה המובילה בשיעור האבטלה היא ספרד, בה 11.4% מובטלים, בדומה למאי. אחריה מדורגות גרמניה (9.4%), צרפת (9.3%) ופינלנד (9.2%). איטליה לא מסרה נתוני אבטלה לחודש יוני. שיעור האבטלה בלוקסמבורג היה הנמוך ביותר מכל מדינות גוש היורו - 3.7% לעומת 3.6% במאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully