וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלנית כרמון העבירה לקוחות למנכ"לה לשעבר

גלית ימיני

11.8.2003 / 9:39

"מדובר בפעילות שבדרך כלל אין בה רווח גדול או פוטנציאל לקוחות עתידיים גדול, ולכן העדפנו להוציא אותה", מסביר המנכ"ל הנוכחי יובל כרמון



לפעמים משתלם להיות מנכ"ל של חברה שנקלעה לקשיים כלכליים ואז לפרוש ממנה. למשל, במקרה של חברת כלנית כרמון שירותי תוכנה ומנכ"לה הפורש גדי שווץ.



כלנית כרמון מספקת שירותי תמיכה וייעוץ בתחום התוכנה. היא מעסיקה 400 עובדים, וב-2002 רשמה הפסד של 11 מיליון שקל על הכנסות של 66 מיליון שקל. הגירעון בהונה העצמי הסתכם באפריל 2002 בכ-6 מיליון שקל.



באפריל 2003 המנכ"ל שהוביל את החברה בשלוש השנים האחרונות, גדי שווץ, נאלץ לפרוש, ואת מקומו תפס ד"ר יובל כרמון, אחד משלושת בעלי השליטה בחברה. החיסכון שהושג מקיצוץ משכורת המנכ"ל הוא כ-1.6 מיליון שקל בשנה. שלושת בעלי השליטה בחברה - כרמון, זאב ינאי ומשה אלון - ויתרו על שליש מדמי הניהול המשולמים להם, קיצוץ שיביא לחיסכון שנתי של 600 אלף שקל.



בתקופתו כמנכ"ל, שווץ לא היה שכיר בחברה, אלא נתן לה שירותי ניהול דרך חברה השייכת לו, גונט פתרונות מחשוב, ושכרו שולם לחברה. "באותן שנים החברה לא היתה פעילה באופן עצמאי, הבן שלי היה פעיל בה בכל מיני תחומים", אומר שווץ.



ביוני 2003 העמידו בעלי השליטה בחברה ערבויות אישיות לבנקים בשווי של 2.35 מיליון שקל. חברות כמו אדוונטק וכלנית היי-טק, שעמדו לרכוש חלק ממניות החברה, הודיעו כי לנוכח התוצאות העסקיות של החברה בתחילת 2003 הן לא יעשו כן.



את הרבעון הראשון של 2003 סיימה החברה עם הכנסות של 15 מיליון שקל, והפסדים של 5.9 מיליון. תזרים המזומנים השלילי לרבעון זה הסתכם ב-2.3 מיליון שקל.



באחרונה החליטה החברה למקד את פעילותה בתחום התמיכה ומיקור החוץ, ולהיפטר מפעילות הפיתוח של פרויקטים מסוג fix, שעבורם החברה מקבלת סכום שנקבע מראש ואינו משתנה גם אם חברת המחשוב משקיעה בו משאבים נוספים.



"מדובר בפעילות שבדרך כלל אין בה רווח גדול או פוטנציאל לקוחות עתידיים גדול, ולכן העדפנו להוציא אותה", מסביר כרמון. חלק מהפרויקטים כבר החלו, ובכלנית כרמון העדיפו להעביר את הפעילות הזו, כולל תשעה עובדים, לגונט פתרונות מחשוב - החברה של המנכ"ל הפורש שווץ. שווי הפרויקטים הכולל הוא כמה עשרות אלפי דולרים, וגונט לא שילמה תמורתם דבר. היא תיאלץ להשלים את הפרויקטים, בין השאר בארגונים כמו בנק הפועלים, אגד, חברת עתידים וחברת הביטוח מגדל. במלים אחרות, המנכ"ל שאולץ לפרוש זכה בלקוחות מהחברה שנקלעה לקשיים כשניהל אותה.



"יותר נוח להעביר את הפרויקטים האלה למישהו שכבר מכיר את הפרויקטים והלקוחות, ואינו זקוק לעקומת למידה", אומר כרמון. לעובדה שמדובר בהעברת הפעילות למנכ"ל שהוביל את החברה בתקופת ההידרדרות הכספית שלה העדיף כרמון שלא להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully