וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: הניקיי בטוקיו עלה ב-1.7% על רקע תחזיות צמיחה גבוהות לכלכלת יפאן

יהודה שויצר

11.8.2003 / 10:39

על פי הערכות, כלכלת יפאן צמחה ברבעון השני בשיעור של 0.7%; יצרנית צמיגי הרכב ברידג'סטון עלתה ב-1.5%; יונדאי עלתה ב-1.2%



עליות חדות חתמו את יום המסחר בבורסת טוקיו, עת צפי לנתוני צמיחה גבוהים שיפורסמו מחר ביפאן הוביל את מדד הניקיי לעלייה של 1.7%. בדרום קוריאה - תוצאות מעודדות של חברת הרכב יונדאי קיזזו חולשה במניות התעשייה הכבדות, ומדד הקוספי עלה ב-0.6%. בסינגפור עלה המדד המרכזי בכ-1.3%, למרות נפילה חדה בתמ"ג ברבעון השני.



בטוקיו עיני המשקיעים נשואות לעבר נתוני התמ"ג לרבעון השני שיפורסמו מחר. על פי הערכות, כלכלת יפאן צמחה ברבעון השני בשיעור של 0.7% ביחס לרבעון השני ב-2002.



התמ"ג בסינגפור ירד בשיעור של 11.4% ברבעון השני של השנה - הירידה החדה בהיסטוריה. התפרצות מחלת הסארס, שפגעה קשות בענפי התיירות, לרבות המלונאות וחברות התעופה, הובילה לירידה החדה בתמ"ג. הירידה היתה חדה מתחזיות האנליסטים, שצפו ירידה של 10.4%.



יצרנית צמיגי הרכב ברידג'סטון עלתה ב-1.5% לאחר שדיווחה ביום שישי על צמיחה של 30.6% ברווחיה במחצית הראשונה של השנה. ברידג'סטון דיווחה על רווח נקי של 266 מיליון דולר.



מניות חממת האינטרנט סופטבנק עלו ב-1.25% לאחר שרשמה הפסד של 29.4 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני.



מניות הרכב בטוקיו רשמו עליות כשאת המגמה החיובית הובילה טויוטה שרשמה עלייה של כ-1%; הונדה עלתה בשיעור דומה, ומיצובישי רשמה עלייה של 0.4%.



במניות הטכנולוגיה בלטה קיוסרה עם עלייה של כ-3%. סוני ו-NEC עלו בכ-1.1%.



עלייה חדה של 86% ברווחי יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי מוטורס. הרווח הנקי צמח ל-484 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני. רווחי החברה היו גבוהים בשיעור של 20% מהתחזיות המוקדמות. מניות החברה, שעלו מתחילת השנה בכ-3%, הוסיפו 1.2%.



במניות השבבים רשמה הייניקס עלייה של 2.3%, וסמסונג אלק' התחזקה במחצית האחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully