וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקות בין הבנקים בעניין הבטחונות ומדיניות המימושים ממשיכות לעכב את הסדר הנושים בתבל

ערן גבאי

11.8.2003 / 11:54

הספקים של תבל לא יקבלו אופציה על פעילות הכבלים; הסדר הנושים אמור להיות מוצג בפני בית המשפט ב-11 בספטמבר; עשויים להתבקש תיקונים נוספים בהסדר גם בשלב מאוחר יותר



הסדר הנושים בתבל מתעכב בשל אי פתרון המחלוקות בין הבנקים בעניין הבטחונות, ואי הסכמות באשר למדיניות המימושים בהמשך.



בכיר בכבלים קובע היום שהספקים של תבל לא יקבלו חלק מהחזר חובם מפעילות הכבלים. הנושים הבלתי מובטחים של תבל ניסו בעבר לקדם מהלך לפיו הם יוכלו ליהנות גם מצמיחה צפויה בפעילות הכבלים של תבל, כחלק מחברת כבלים ממוזגת בעתיד, באמצעות מכשיר פיננסי.



על פי הסדר הנושים בתבל, שטיוטות אחרונות מועברות בימים אלה בין הצדדים, הבנקים - להם חייבת תבל כ-2.1 מיליארד שקל, אמורים לקבל לידיהם את פעילות הכבלים של החברה, והנושים הבלתי מובטחים (הספקים) אמורים לפרוע את חובם באמצעות מכירת החזקות תבל בחברות נטוויז'ן (45.7%) וגלובקול (50%).



לפני כשלושה שבועות דיווחנו על הוויכוח שמתנהל בין בנק לאומי לבין בנקים נוספים סביב נכסי חברת הכבלים גוונים, המונה כ-70 אלף מנויים. הנושים המובטחים בתבל מבקשים שכל נכסי קבוצת תבל ישועבדו להם בעוד בנק לאומי, שהוא הנושה היחיד של גוונים, מתנגד. לגוונים חוב בנקאי בהיקף של כ-35 מיליון דולר.



לאחר שיסוכם סופית הסדר הנושים, ככל הנראה רק לקראת סוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר - בשל העובדה שחלק ממקבלי ההחלטות בבנקים נמצאים בחופשה, יזומנו אסיפות הנושים לאשר את ההסדר. ההסדר הסופי אמור להיות מוצג בפני השופטת ורדה אלשיך ב-11 בספטמבר לדיון, שעשוי להיות אחרון, בעניין צו הקפאת ההליכים של תבל.



גם אם יתקבלו ההסכמות של אסיפות הנושים להסדר, עשויים להתבקש בו תיקונים נוספים בשלב מאוחר יותר.



עוד נודע כי מתקיימים דיונים מול קונים פוטנציאליים לרכישת החזקות תבל בחברות גלובקול ונטוויז'ן. בעבר הוערך שווי החזקות תבל בחברות בכ-120 מיליון שקל. כבר דיווחנו בעבר שנאמן תבל, צבי יוכמן, החליט לבצע עדכון להערכת השווי להחזקות תבל בנטוויז'ן ובגלובקול, והוא יבצע את העדכון מיד עם קבלת אישור הנושים להסדר.



בהערכה הקודמת נקבע מחיר המינימום עבור מכירת המניות בנטוויז'ן לפי שווי חברה של 26 מיליון דולר, ועבור גלובקול לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר. מחירים אלה שיקפו מימון אפשרי של כ-22 מיליון דולר לפתרון הסדר הנושים בתבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully