וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבן ינסה להבטיח כיסוי "מאוזן" יותר של הסכסוך הישראלי-ערבי ברשת החדשות של פרוזיבן

דפנה מאור

11.8.2003 / 13:35

איל המדיה שחתם על הסכם לרכישת רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בגרמניה הבטיח בראיון ל"וולט אם זונטאג" לשמור על צביונה המקומי של פרוזיבן סאט1 ולא לחולל אמריקניזציה



חיים סבן, איל המדיה שחתם על הסכם לרכישת רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בגרמניה, איננו מתכוון לחולל אמריקניזציה בחברה הגרמנית, אולם ינסה להביא לכיסוי מאוזן יותר של הסכסוך הישראלי-ערבי. בריאיון ל"וולט אם זונטאג" אמר סבן כי לא יתערב בתכני החדשות של ערוץ N24 של החברה, אך טען כי כיסוי הסכסוך באירופה הוא חד צדדי.



אינני בעל זכות הצבעה באירופה, ואינני מתכוון להתערב בפוליטיקה, אמר סבן. אולם לדברי המשקיע המיליארדר, הכיסוי החדשותי באירופה הוא חד צדדי במידה קיצונית, בלי להתייחס לתחנת שידור מסוימת. סבן אמר כי אין בכוונתו להתערב בתכנים העיתונאיים, אולם עליהם להבטיח איזון בכיסוי הנושא ולספר את סיפורם של שני הצדדים, כפי שהצופים רוצים.



בניסיון לשכך חששות של הקהל המקומי ושל משקיעי החברה אמר סבן כי איננו מתכנן לערוך מהפך בפרוזיבן כדי לגרוף רווח מהיר. עבודתו, אמר סבן, היא להבטיח ולפתח את חיזוק הקשרים בין הוליווד לפרוזיבן, במיוחד לאור העובדה שהוא לא רכש את ספריית הסרטים הגדולה של קירש. לפרוזיבן תהיה גישה טובה יותר לסרטים ותוכניות אמריקאיות, אולם הוא לא יהפוך אותה לאמריקאית מדי בגישתה. סבן אמר כי אין בכוונתו "להציף את לוח המשדרים בשוברי קופות אמריקאיים...". לדברי המפיק המצליח, התחנה לא תהפוך אמריקאית יותר, אלא תשמור על צביונה המקומי למרות תהליך הגלובליזציה.



ערוץ פרוזיבן הראשי יתמקד בשידורי סרטים, בעוד שסאט 1 ישדר תוכניות לכל המשפחה. סבן לא פירט את תוכניותיו לגבי ערוץ הבידור כבל 1 וערוץ N24, המשדר חדשות מסביב לשעון. סבן אמר גם כי אינו מתכנן לבצע קיצוצי משרות בפרוזיבן, דיווחה סוכנות AP.

סבן חתם על ההסכם לרכישת פרוזיבן מידי קירש מדיה פושטת הרגל ביום שבת. הרכישה הביאה לסופה יותר משנה של מכרזים, נסיונות רכש ומאבקים לרכישת נכס הטלוויזיה המבטיח. סבן רכש במסגרת 36% ממניות פרוזיבן, הנושאות 72% מזכויות ההצבעה בחברה. מחיר העסקה יפורסם רק בשבוע הבא, אולם "דר שפיגל" דיווח כי קבוצת סבן שילמה 7.5 יורו למניה וסך 525 מיליון יורו. יתרת הסכום שולמה על ידי חברות השקעה פרטיות שהשתתפו בקונסורציום של סבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully