וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של צורן ואוק אישרו את המיזוג ברוב גורף

גתית פנקס

11.8.2003 / 14:10

לחברה הממוזגת שווי מצרפי של יותר ממיליארד דולר; שווי העסקה עלה מ-358 מיליון דולק בתחילת מאי לכ-475 מיליון דולר

שתי אסיפות בעלי מניות נפרדות שקיימו ביום שישי האחרון החברות צורן ואוק אישרו ברוב גורף את המיזוג בין החברות. לאור זאת, החל ממחר תימחק אוק כחברה עצמאית ותשולב תחת סימול המסחר של צורן בתור חברה ממוזגת עם שווי שוק מצרפי של כ-1.04 מיליארד דולר.

יש לציין, כי החברות קיוו כבר היום להשלים את המהלך אולם בעקבות עניין טכני של עיכוב בהעברת מסמכי ההצבעה ל-SEC יאלצו להמתין עד מחר. בצורן מציינים כי יתכן שבמסגרת פגישה שתתקיים היום בין הנהלת החברה ל-SEC יתכן שניתן יהיה לפתור את העניין ולהתחיל להיסחר כבר היום כחברה ממוזגת אולם הסיכויים לכך אינם גבוהים.

מחר צפויות החברות לקיים שיחת וועידה משותפת ובה לספק את הנתונים הפיננסיים ותחזיות לרבעון השלישי של השנה. יש לציין, כי בתחילת מאי, כאשר החברות הודיעו לראשונה על העסקה, שווי השוק המאוחד שלהן היה באופן תיאורטי 700 מיליון דולר.

צורן מפתחת שבבי דחיסה לשוק נגני ה-DVD והמצלמות הדיגיטליות והיא מרחיבה פעילותה גם לשוק הטלוויזיה הדיגיטלית ברזולוציה גבוהה (HDTV) באמצעות רכישת אוק. מעבר לפעילותה זו של אוק רוכשת צורן גם פעילות של שבבים ותוכנות לציוד פריפריאלי כמו מדפסות, סורקים ומכונות צילום. לדברי רם אופיר, מנכ"ל פעילות צורן בישראל, ביום שלישי צפוי להימחק השם אוק משימוש רשמי ובאותו היום יתקיימו מסיבות משותפות באתרים השונים של החברה בעולם. כך, בסנטה קלרה, אוק וצורן כבר השלימו מיזוג המשרדים לבניין אחד ובמקומות אחרים בעולם כבר הושלם ברובו המיזוג של ארגון המכירות.

"הפעילות שהיתה לאוק במדפסות ושבבים ל-HDTV תישאר כפי שהיתה קודם לכן, שכן מראש לא היו שם כפילויות", הוא מציין. לדבריו, גם בישראל לא יהיה שינוי דרמטי והמרכז בחיפה ימשיך להיות מרכז ההנדסה הגדול של החברה הממוזגת אם כי יחזקו אותו מרכזים נוספים שמגיעים מאוק.

שווי השוק של אוק הוא 400 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק וזה של צורן הוא כ-640 מיליון דולר. בעלי המניות ומחזיקי האופציות של אוק נהנים מהזינוק במניית צורן ושווי עסקת הרכישה עלה מ-358 מיליון דולר בתחילת מאי לכ-475 מיליון דולר כולל התחייבות לאופציות של עובדי אוק המהוונות באמצעות בלק אנד שולס, והוצאות שמושתות על צורן במסגרת המיזוג.

מחיר מניית צורן בעת הודעת העסקה בתחילת מאי היה 17.6 דולר וכיום, היא נסחרת במחיר של 23.2 דולר - עלייה של כ-32%. צורן תשלם עבור אוק 100.3 מיליון דולר במזומן, 303 מיליון דולר נוספים במניות (כ-13.1 מיליון מניות צורן) וכן כ-70 מיליון דולר נוספים באופציות לעובדי אוק שיומרו לאופציות צורן (כ-4.6 מיליון אופציות לפי הנוסחה שנקבעה). לכך יש להוסיף 5.5 מיליון דולר שישולמו כהוצאות המיזוג. בנטרול ההוצאות והאופציות, הפיצוי לכל בעל מניות של אוק יהיה 7.1 דולרים למניה - בדומה למחיר מנייתה הנוכחי. לאוק כיום 72.3 מיליון דולר בקופה במזומנים והשקעות לטווח קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully