וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הבלו צ'יפ: הצמיחה בארה"ב תאיץ ברבעונים השלישי והרביעי

יהודה שויצר

11.8.2003 / 14:35

על פי הערכות כלכלנים בסקר הבלו צ'יפ לאוגוסט, התמ"ג ברבעון השלישי יצמח ב-3.7% ובשיעור של 3.8% ברבעון הרביעי; את הצמיחה תוביל עלייה בצריכה הפרטית

התחזית לצמיחת כלכלת ארה"ב במחצית השנייה של השנה נותרה אופטימית, כך עולה מסקר הבלו צ'יפ שפורסם היום. על פי הערכות כלכלנים בסקר הבלו צ'יפ לאוגוסט, התמ"ג ברבעון השלישי יצמח ב-3.7% ובשיעור של 3.8% ברבעון הרביעי. ראוי לציין כי התחזית הנוכחית דומה מאוד לתחזית שסופקה בסקר בחודש יולי.

ברבעון השני של השנה צמח התמ"ג בארה"ב בשיעור של 2.4%, כך דיווחה ממשלת ארה"ב לאחרונה.

להערכת הכלכלנים שנטלו חלק בסקר, הצמיחה בתמ"ג תתודלק על ידי עלייה בשיעור הצריכה הפרטית. על פי הערכות, הצריכה הפרטית תעלה ברבעון השלישי בשיעור של 3.1% ובשיעור של 3.2% ברבעון הרביעי. בשנה הבאה נתון זה צפוי להשתפר עוד יותר על רקע תוכנית קיצוץ המיסים של הנשיא בוש, שתותיר בידי הצרכנים יותר הון פנוי להוצאה.

כן צופים הכלכלנים בסקר כי המגזר העסקי, שהקפיא את הוצאת ההון במשך זמן ממושך, יקיץ מתרדמתו ברבעונים הקרובים ויסייע לצמיחת התמ"ג. החברות שיתרמו יותר מכל הן אלה שדאגו לצמצם את המלאי בחברה בתקופת השפל הארוכה, ועתה הן יבצעו רכישות על מנת להיות מוכנים להתעוררות בדרישה לתוצרתן. התפוקה התעשייתית, לפי הסקר, תצמח ב-3.3% ברבעון השלישי ובשיעור של 4.4% ברבעון הרביעי.

"אחת התוצאות החשובות שבהתעוררות הצריכה הפרטית וההתעוררות בהוצאת ההון היא ששיעור המלאי שיש במחסני החברות הוא עתה נמוך ביחס למכירות הצפויות", נכתב בדו"ח. עם זאת, למרות התחזיות המעודדות בתחומי הצריכה הפרטית והתפוקה, שוק התעסוקה בארה"ב יישאר במצב קשה, וייקח עוד זמן מה עד אשר חברות ישובו לגייס עובדים. "למרות התחזיות לצמיחה של כ-4% בכלכלת ארה"ב בשנה וחצי הבאות, צפויה רק ירידה קלה בשיעור האבטלה בארה"ב עד לתום שנת 2004", נכתב בדו"ח.

סקר הבלו צ'יפ נערך כבר קרוב לשלושים שנה, מדי חודש. בסקר נשאלים כלכלנים בכירים על תחזיותיהם לכלכלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully