וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויריאנט: ההפסד הנקי הצטמצם למיליון דולר

שירלי יום-טוב

11.8.2003 / 15:09

ההכנסות עלו ב-36% מהרבעון קודם ל-2.7 מיליון דולר; הוסיפה 9 לקוחות במהלך הרבעון השני; שולי הרווח הגולמי עלו ל-51% בשל עלייה במכירות רשיונות תוכנה

מדו"חות הרבעון השני של ויריאנט , נראה כי חברת התוכנה מתחילה לתרגם להכנסות את העסקות החדשות עליהן הודיעה במהלך הרבעון. בנוסף לצמיחה בשורה העליונה, מדווחת היום ויריאנט על חזרה לתזרים מזומנים חיובי לצד צמצום הפסדיה הנקיים.

ויריאנט, המפתחת פתרונות תזמון לייעול ביצועי מערך השטח בחברות המספקות שירותים, דיווחה על הכנסות בגובה 2.7 מיליון דולר. אלה משקפות צמיחה של 36% ביחס לרבעון הקודם, וגידול של 75% לעומת הכנסות של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

במהלך הרבעון השני הוסיפה החברה 9 לקוחות חדשים, חלקם בעסקות ישירות באמצעות אנדי המכירות של החברה, וחלקם באמצעות שותפות עסקיות. בין הלקוחות החדשים חברת תשתיות מים בארה"ב - תחום בו ביססה החברה את אחיזתה ברבעונים האחרונים, לצד עסקות נוספות בתחומים שונים כגון זו עם חברת התקשורת T-Mobile, חטיבת הסלולר של דויטשה טלקום.

הפסדיה הנקיים של החברה הצטמצמו למיליון דולר או 39 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 1.4 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

השיפור בשורה התחתונה הושג, בין היתר, על רקע עלייה בשולי הרווח הגולמי ל-51% ברבעון השני, לעומת 42% ברבעון הקודם ו-33% ברבעון המקביל. עלייה זו מיוחסת לעלייה בנפח הכנסות מרשיונות תוכנה בהם שיעור הרווחיות גבוה יותר. עלייה קלה נרשמה בהוצאות התפעוליות, לרמה של 2.3 מיליון דולר לעומת 2.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. אך ביחס לרבעון המקביל החברה הצליחה לצמצם את הוצאותיה ב-800 אלף דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה, כאמור, חיובי, אך נראה שמדובר בתזרים סמלי בלבד. הפסקת שרפת המזומנים של החברה היא בשורה טובה, שכן הקופה של ויריאנט הכילה בסיום הרבעון 2.6 מליון דולר, עלייה של 17 אלף דולר מסיום הרבעון הקודם.

ויריאנט, המתחרה בחברת קליקסופטוור הישראלית אף היא, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי שוק של כ-6.1 מיליון דולר. מחיר מניית החברה עומד על 2.5 דולרים, בעקבות זינוק של כ-200% מתחילת השנה.

בימים האחרונים דיווחה החברה על השקעה אסטרטגית של חברת Telvent, המפיצה את מוצריה של החברה בספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית. השקעה זו היתה בסך של מיליון דולר, בתמורה ל-539,258 מניות של ויריאנט, כלומר במחיר של 1.85 דולרים למניה שהיה נמוך ממחירה בשוק. כתוצאה ממימוש ההסכם עם Telvent, מספר המניות של החברה גדל ל- 3,246,648 מניות רגילות.

אולם למרות העלייה במחיר המניה בחודשים האחרונים, יש גם מוכרים. ביום שישי האחרון נודע כי קבוצת משקיעים הכוללת את General Electric Capital Group מכרה במהלך השבוע שעבר 38,800 מניות של החברה במחיר של 2.5 דולרים למניה. הקבוצה שהחזיקה עד כה 9.1% ממניות וירינאט מחזיקה לאחר המכירה האמורה ב-7.7% בלבד מנמיות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully