וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר אישר את תוכניתו של שר השיכון אפי איתם להאצת הבנייה; עלות התוכנית - 200 מיליון שקל

אמיר טייג

11.8.2003 / 11:02

התוכנית כוללת סיוע לרכישת דירה בישובים שייקבעו על פי קריטריונים של משרד השיכון וסבסוד פיתוח תשתיות באזורי עדיפות לאומית



הקבינט החברתי כלכלי אישר היום את תוכניתו של שר השיכון, אפי איתם, להאצת הבנייה. העלות התקציבית של התוכנית - כ-200 מיליון שקל. תוכניתו של איתם, אשר אושרה על ידי שר האוצר העומד בראש הקבינט, כוללת מספר הצעות וביניהן סיוע לרכישת דירה בישובים שייקבעו על פי קריטריונים של משרד השיכון וסבסוד פיתוח תשתיות באזורי עדיפות לאומית.



ממשרד האוצר נמסר כי מטרת המבצע לעודד את הביקוש לדירות בטווח הקצר בשל ההאטה בענף הבנייה שעלולה לגרום להקטנת היקף רכישת דירות ולירידה בהיקף התחלות הבנייה. עוד נמסר כי מקורו של התקציב שיופנה לתוכנית הוא מתוך תקציבו של משרד השיכון ולא ידרוש הגדלת היקף תקציב המדינה הכולל.



מבצע הסיוע לרכישת דירה יחול מיום קבלת ההחלטה בקבינט ויימשך 4 חודשים. במסגרת המבצע יינתנו מספר הטבות על פי מפתח שקבע משרד השיכון. על פי התוכנית, תינתן לזכאים חסרי דירה ולזכאים בישובי אזורי עדיפות לאומית א' ו-ב' ובירושלים, תוספת הלוואה בסך 50 אלף שקל בריבית של 4%. בין האיזורים שתושביהם ייהנו מההטבות נמנים ישובי יש"ע, ישובי קו העימות בצפון, ירושלים, מעלה אדומים וגבעת זאב.



הטבה נוספת הגלומה בתוכנית היא תוספת "הלוואת מקום" בסך 50 אלף שקל, מחצית ממנה כמענק. הטבה זו תינתן לזכאים חסרי דירה ולזכאים בשל מצוקת דיור שירכשו דירות חדשות במעלה אדומים ובישובים שעונים על לפחות שלושה מתוך חמשת הקריטריונים הבאים: ממוקמים באזור עדיפות לאומית א' או ב', באזור קו העימות בצפון, נמצאים במדד חברתי-כלכלי עד אשכול 3, קיים בהם מלאי דירות לא מכור בהיקף של 30 יחידות דיור לפחות וקיימת בהם קרקע זמינה לשיווק בהיקף של לפחות 50 יחידות דיור ע"פ תוכנית השיווק של משרד השיכון לשנת 2003.



לזכאים שזו דירתם היחידה, הרוכשים דירה חדשה בשכונות חדשות בקו התפר שבירושלים ובשכונות החדשות בגבעת זאב, תינתן תוספת בסך 100 אלף שקל ל"הלוואת מקום", ממנה מחצית כמענק.



עוד במסגרת התוכנית של איתם יינתן סיוע בהוצאות פיתוח תשתיות לבנייה למגורים ע"י משרד השיכון, הסיוע ינוע בין 30% ל-50% מאומדן הוצאות הפיתוח, בהתאם לאזור העדיפות הלאומית. הסבסוד יינתן בפרויקטים של מעל 25 יחידות דיור ביוזמה פרטית וציבורית. להערכת משרד השיכון, הדבר יעודד השתתפות של חברות בנייה במכרזי שיווק בישובים אלה ויאיץ את הפיתוח והבנייה בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully