וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: לא ייחסמו חשבונות בנק של לקוחות פרטיים שעדיין לא חתמו על הצהרת הלבנת הון

אמיר טייג

11.8.2003 / 14:31

חשבונות של תאגידים וחברות שלא עמדו בדרישה ייחסמו ב-18 באוגוסט; הבנקים ימשיכו לפעול למלא אחר דרישת בנק ישראל; ייחסמו חשבונות פרטיים ללא נתונים מזהים



חשבונות בנק של משקי בית, שעדיין לא חתמו על הצהרת הלבנת הון, לא ייחסמו; כך מוסר דובר בנק ישראל. עם זאת, חשבונות בנק של תאגידים וחברות אשר לא מילאו אחר הוראות בנק ישראל ולא חתמו על ההצהרה האמורה, ייחסמו החל מה-18 באוגוסט.



הבנקים ימשיכו לפעול בצורה אקטיווית על מנת להחתים על הצהרות אלו את שאר משקי הבית שלא חתמו עד כה, אך הפעם הדבר לא ייעשה תחת איום של חסימת החשבון. מעתה יידרשו הבנקים לעשות זאת כאשר הלקוח מגיע לבנק במהלך העסקים השוטף ולחייבו לחתום. חשבונותיהם של לקוחות אשר יסרבו לחתום יחסמו, בהוראת בנק ישראל, רק לאחר שהבנק יבקש זאת.



עם זאת, בבנק ישראל מבהירים כי חשבונות של לקוחות פרטיים, אשר בהם חסרים פרטים מזהים, כמו מספר תעודת זהות או שם מלא של המוטבים, ייחסמו החל מה-18 לאוגוסט, עד אשר בעלי החשבון יספקו נתונים אלו.



כחלק מהמאבק בהלבנת ההון נדרש כל מי שיש לו חשבון בבנק ישראל להצהיר כי הפרטים המופיעים בבנק - שם, מספר תעודת זהות ותאריך הלידה - נכונים. כמו כן עליו לדווח לבנק האם קיימים נהנים נוספים בחשבון - למשל בן המנהל את חשבון הבנק של הוריו המבוגרים, אב המנהל את חשבון בניו הצעירים, אפוטרופוס או נאמן המנהלים חשבונות של אנשים זרים - כולם צריכים להצהיר על כך.



ההצהרות נועדו לחשוף מצבים שבהם עבריינים "מלבינים" את כספם באמצעות חשבון בנק כשר של מישהו אחר. בעל חשבון שאינו מצהיר כי הוא מנהל כסף ששייך לאדם אחר, עובר על חוק הלבנת ההון אשר נכנס לתוקף בחודש פברואר אשתקד. בחוק נקבע כי לבנק ישראל תינתן הסמכות לחסום חשבונות החל מה-18 לאוגוסט, לאלו אשר לא יחתמו על ההצהרה הנדרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully