וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס שתל פורנוגרפיית ילדים במחשב אישי; בעל המחשב נשפט וזוכה

סוכנויות הידיעות

11.8.2003 / 16:46

זהו מקרה ראשון שבו טיעון הגנה כזה מביא לזיכוי; חשש מפני הפצת וירוסים דומים ברחבי העולם

אזרח אנגלי אשר הואשם בהחזקת פורנוגרפיית ילדים על המחשב הביתי שלו זוכה החודש לאחר שהוכיח כי וירוס "סוס טרויאני" התקין את הפורנוגרפיה בניגוד לרצונו ולידיעתו במחשב.

הנאשם שזוכה, ג'וליאן גרין, גילה בשנת 2001 כי וירוס שחדר למחשב דרך קישור לאינטרנט שינה את עמוד הבית של הדפדפן במחשב בו גלשה בתו הקטנה. עמוד הבית החדש היה אתר פורנוגרפיה. בנוסף החל המחשב להידלק ולהתחבר לאינטרנט מעצמו. גרין הזמין מומחה אשר תיקן את מרבית התקלות.

אולם באוקטובר 2002 עצרה משטרת העיר את גרין והחרימה את המחשב שלו. על המחשב נמצאו 172 תמונות פורנוגרפיה בהשתתפות קטינים. מומחה שנשכר מטעם ההגנה מצא מספר תוכניות "סוס טרויאני" על המחשב, ובזכות עדותו זוכה גרין.

גרין הוא הראשון אשר טיעונו כי הווירוס פעל ללא ידיעתו להתקנת הראיות המפליליות הביא לזיכויו. למקרה זה אין תקדים גם בארה"ב. מומחים משפטיים טוענים כי המקרה עשוי לחמש חובבי פורנוגרפיה לא חוקית באליבי חדש. מנגד, עולה מהמשפט איום חדש ומפחיד מאוד עבור הגולשים ברחבי העולם.

גרין עצמו אמנם זוכה, אולם הפסיד במהלך המשפט את זכויות המשמורת על בתו הצעירה לטובת אשתו לשעבר. הוא ישב במעצר במשך שלושה חודשים ולא הורשה להיפגש עם בתו ללא השגחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully