וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה מקבל את עמדת הברוקרים הפרטיים: מכירה בורסאית של למעלה מ-55 אלף שקל תהיה חייבת בדו"ח ובהפרשי מס

ניצן כהן

11.8.2003 / 18:00

המשמעות בפועל: מי שפעל בבורסה ב-2003 בסכום הנ"ל - יהיה חייב בדו"ח למס הכנסה וישלים הפרשי מס גם אם הבנקים ניכו לו רק 1.5%; גורמים בנציבות מכחישים



מס הכנסה משווה את המסוי למי שפועלים בבורסה באמצעות ברוקרים פרטיים, לבין אלה שפועלים באמצעות הבנקים, וקובע כי מי שהיקף המכירות שלו בבורסה ב-2003 גבוה מ-55 אלף שקל, יהיה חייב בכל מקרה בהגשת דו"ח ויהיה חייב להשלים את המס בין מס מחזור שניכו לו הבנקיםף לבין מס רווחי ההון.



קביעת נציבת מס הכנסה, טלי ירון אלדר, וסגן הנציב, אוסקר אבו ראזק, באה לאחר שהברוקרים הפרטיים קיבלו חוות דעת משפטית, לפיה יוכלו לקזז מס שגבו מלקוחותיהם והיה גבוה מהמס שהיו משלמים אם היו פועלים באמצעות הבנקים. בכך פעלה נציבת מס הכנסה לביטול העיוות שנתן לבנקים עדיפות בפעילות בשוק ההון על פני הברוקרים הפרטיים.



תחילת המחלוקת היתה עם יישום הרפורמה במס שהטילה מס רווחי הון של 15% על השקעות פיננסיות. הוראות המעבר קבעו כי ב-2003 יוכלו לבחור חברי הבורסה אם להכות מס מחזור של 0.5%, ואחר כך של 1% לבין לבצע חישוב רווח הון, ולנכות ממנו 15%. הברוקרים הפרטיים מיהרו ליישם את החקיקה מתוך הנחה שהבורסה לא תבצע מהלך עליות חד. הבנקים בחרו במס המחזור וכך קרה, שמי שפעל בבורסה באמצעות הבנקים שילם מס נמוך מהותית מהמס ששילם מי שפעל באמצעות הברוקרים הפרטיים.



כאמור, נציבת מס הכנסה קבעה, כי כל מי שהיקף המכירות שלו נמוך מ-55 אלף שקל לא יהיה חייב בדו"ח למס הכנסה והמס ששילם יהיה סופי. לעומת זאת מי שפעל בבורסה בסכומים גבוהים מכך יהיה חייב בדו"ח וישלים את הפרשי המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully