וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר מהוסס בוול סטריט תוך ציפייה למבול דו"חות מקרו השבוע; מרתה סטיוארט נופלת ב-4.5% עקב דו"ח מאכזב

יהודה שויצר

11.8.2003 / 21:17

אורקל עולה ב-4% בעקבות העלאת המלצה; חברת דל עולה ב-1%; HP יורדת ב-0.6%



שבוע המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות קלות, עת המשקיעים ממתינים למבול נתוני המקרו שיפורסמו בהמשך השבוע. מדד נאסד"ק עולה בכרבע אחוז; ;מדד דאו ג'ונס נסחר בתנודתיות רבה קרוב לשער הפתיחה .



סקר הבלו צ'יפ החודשי, שנערך בקרב כלכלנים בכירים, צופה האצה בצמיחה ברבעונים הקרובים. על פי הערכות בסקר לאוגוסט התמ"ג ברבעון השלישי יצמח ב-3.7% ובשיעור של 3.8% ברבעון הרביעי. ראוי לציין כי התחזית הנוכחית דומה מאוד לתחזית שסופקה בסקר בחודש יולי.



שבוע המסחר הנוכחי צפוי להיות סוער וגדוש בחדשות מקרו רבות. ביום שלישי צפויה להתפרסם החלטת הבנק הפדרלי בנוגע לריבית בארה"ב, שעל פי התחזיות תישאר ללא שינוי ברמה של 1%. ביום רביעי ידווח על היקף המכירות הקמעונאיות בארה"ב. על פי הערכות בלומברג המכירות הקמעונאיות זינקו ב-1%בחודש יולי, שיעור צמיחה כפול מחודש יוני.



עוד השבוע: ביום חמישי יפורסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב שככל הנראה עלה ב-0.2%; מדד הליבה צפוי להיות ללא שינוי. כן ביום חמישי יפורסם מאזן הסחר שצפוי להצביע על צמצום בגירעון ל-41.5 מיליארד דולר. עם זאת הבית הלבן צופה השנה יירשם גירעון שיא של 455 מיליארד דולר.



ביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן ליולי שעלה על פי התחזיות ב-0.2%; מדד הליבה עלה ככל הנראה ב-0.1%.וגם נתוני התפוקה התעשייתית לחודש יולי שעל פי התחזיות עלתה ב-0.2%.



בהמשך השבוע צפויה חברת דל לדווח על תוצאותיה. מניות החברה עולות ב-1%; אפלייד מטריאלס שתדווח אף היא על תוצאותיה לרבעון השני עולה במחצית האחוז.



מניות חברת המדיה מרתה סטיוארט ליווינג אומנימדיה (סימול MSO) יורדות ב-4.5% לאחר שדיווחה על ירידה חדה ברווח ובהכנסות. החברה, אותה ייסדה מרתה סטיוארט שנגדה הוגשו תשעה סעיפי אישום, בהם עבירות הונאה על חוקי ני"ע, שיבוש הליכי חקירה, קשירת קשר לביצוע עבירה ומתן הצהרות כוזבות, דיווחה על ירידה של 16.3% בהכנסות הרבעון השני ל-65.8 מיליון דולר, כתוצאה מחשיפת הפרשיה. החברה דיווחה על רווח נקי של 931 אלף דולר, לעומת רווח של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי צנח ל-1.5 מיליון דולר, מרווח של 13.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. החברה גם צופה עתה הפסד של 15 סנט למניה ברבעון השלישי והפסד של 18 סנט למניה בשנת 2003.



בית ההשקעות מריל לינץ' יורד ב-0.3% לאחר שדווח כי דניאל גורדון, ראש חטיבת המסחר באנרגיה לשעבר בבית ההשקעות, חשוד כי גנב ממנו 43 מיליון דולר. גורדון נחקר עתה האם בשנת 2000 הסווה גניבה של 43 מיליון דולר כעסקת סחר באנרגיה. מהחשדות עולה כי גורדון העביר את הכסף לחשבון בנק בקריביים שהיה רשום על שם חברת קש שעמד בראשה. עם אכן יתבררו החשדות כנכונות מקרה זה יהיה אחד הגנבות הגדולות שנעשו על ידי עובד בענף הפיננסים האמריקאי.



רשות ני"ע במדינת מסצ'וסטס צפויה להגיש היום כתב אישום פלילי כנגד בית ההשקעות מורגן סטנלי על כך שהסתיר ממשקיעים את העובדה כי הוא מעניק הטבות כספיות לברוקרים ומנהלי סניפים שמקדמים את מכירות קרנות הנאמנות של הבנק עצמו, על כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל". מניותיו נסחרות קרוב לשער הפתיחה.



ענקית התוכנה מיקרוסופט עולה ב-0.3% לאחר שהעריכה כי תרשום צמיחה של 7% במכירותיה באסיה ברבעונים הקרובים. לעלייה הצפויה במכירות תוביל התאוששות במכירות המחשבים האישיים והשקה של גלריית מוצרים חדשה למגזר העסקי. "חרף המלחמה בעיראק ומחלת הסארס מכירות המחשבים האישיים עלו", אמר הדי הו, מנהל שיווק במיקרוסופט לאזור. הו העריך כי החברה צופה המשך של המגמה החיובית גם בעתיד.



אורקל, יצרנית התוכנות העסקיות, עולה ב-4% לאחר שמריל לינץ' העלה המלצתו לחברה לדרגת "קניה", מדרגת "נייטרלי". ביום שישי האריכה החברה את תאריך היעד להצעת הרכש העוינת לפיפלסופט ל-19 בספטמבר. אורקל הציעה כ-7.5 מיליארד דולר עבור פיפלסופט.



IBM הודיעה כי קיבלה חוזה גדול להחליף את מערכות המחשבים של לגו, יצרנית הצעצועים הדנית הידועה. בנוסף תספק IBM שירותי מחשוב על פי דרישה ( ebiz on demand ) , בהתאם לאסטרטגיה החדשה שלה.



מערכות המחשב של IBM יחליפו מערכות קיימות של HP המותקנות אצל לגו. לדברי IBM יסייעו שירותיה להקטין את עלויות המחשוב של לגו. IBM עולה ב-0.2%; HP יורדת ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully