וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: אמון המשקיעים הזרים בהנהגה הכלכלית עשוי להתערער במהלך השליש האחרון של השנה

אמיר טייג

11.8.2003 / 18:12

"בשליש האחרון של השנה צפויה תנודתיות גבוהה בשוק האג"ח השקליות ובשוק המט"ח", כך כותב אורן לוינטל ממחלקה הכלכלית של בנק לאומי



"בשליש האחרון של השנה צפויים להתרחש מספר אירועים, אשר עלולים להביא להתגברות זמנית של התנודתיות בשוקי האג"ח השקליות והמט"ח", כך כותב הכלכלן אורן לוינטל ממחלקת המחקר של בנק לאומי. בין האירועים מציין לוינטל את תהליך העברת התקציב לשנת 2004 ומועד סיום תקופת הפסקת האש מול הפלשתינאים.



להערכת לוינטל, תנודתיות זו תלווה בפיחות זמני בערכו של השקל נוכח חששם של המשקיעים מעלייה ברמת הסיכון. לוינטל מציין כי הפיחות בשקל, שכבר החל בחודש יולי, נובע בחלקו הגדול מסיבה זו. מנגד, מציין לוינטל כי הממשלה תוכל באמצעות צעדים מתאימים להעביר מסר המעורר אמון בקרב המשקיעים, ובכך למנוע זעזועים חדים.



לוינטל מציין כי דיוני תקציב 2004 אשר יחלו בספטמבר ירכזו עניין רב בקרב המשקיעים הזרים, אשר הזרימו כספם לישראל תוך מתן אמון במדיניות הממשלה. אמון משקיעים הזרים עשוי להתערער נוכח קשיים בהעברת התקציב וכן נוכח הערכות לגבי קשיי עמידה ביעד הגירעון. לוינטל מדגיש כי הדבר יגרום לירידה באמון המשקיעים אשר תשפיע לשלילה על יציבות השווקים הפיננסיים המקומיים. עוד הוא מציין כי סיום הפסקת האש מול הפלשתינאים ישפיע לשלילה על שוק המט"ח ושוק האג"ח השקלי.



גורם נוסף אשר ישפיע על שוק האג"ח המקומי מגיע מעבר לים. "מימושן של הציפיות להתאוששות בכלכלת ארה"ב בשנת 2004 עשוי להביא לעלייה בריבית הפד תוך המשך העלייה בתשואות של איגרות החוב הארוכות בארה"ב. מצב זה עלול להגביל מאוד את מהלך הירידה של תשואת איגרות החוב מסוג 'שחר' עם טווח ארוך לפדיון", כותב לוינטל.



"עם זאת, במידה שהמדיניות הכלכלית במשק הישראלי תעורר אמון בכל הקשור לחזרה לתוואי של גירעון וחוב ממשלתי פוחתים, תוך אי פגיעה במידת העצמאות של בנק ישראל, אז ייתכן מצב שבו התשואות לפדיון תרדנה בישראל בשנה הקרובה בניגוד למגמה בארה"ב", מסייג לוינטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully