וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית כנגד הבנקים הגדולים: אינם עומדים בכללי הגילוי הנאות שהוציא לאחרונה נגיד בנק ישראל

אמיר הלמר

11.8.2003 / 19:00

התביעה טוענת שעל הבנקים למסור ללקוח מסמך המפרט את השירות שיבוצע עבורו ואת עלותו טרם ביצוע השירות ולהציג במקום בולט לעין לוח המפרט את שיעורי העמלות ותשלומים אחרים



עו"ד דרור שרמן, עו"ד חן רונן, רו"ח אברהם עומר וחברת סמארטלאב מעבדה דיגיטלית הגישו היום ביחד תביעה ובקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית כנגד 5 הבנקים הגדולים בישראל לאומי, הפועלים, הבינלאומי, המזרחי ודיסקונט.



התביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דרור שרמן ואיילת ויניק ממשרד עו"ד כהן-סגל-שרמן את ניר, הוגשה לפי חוק הגנת הצרכן ונטען בה כי הבנקים לא מקיימים את כללי הגילוי הנאות החדשים שקבע נגיד בנק ישראל דוד קליין, בין השאר, בנוגע לגילוי העמלות השכיחות והדומיננטיות יותר אותן גובים הבנקים מלקוחותיהם.



התובעים טוענים כי בראשית חודש יולי נכנסו לתוקפם כללי גילוי נאות החדשים ולמרות בקשתם של הבנקים מהנגיד לדחות את כניסתם לתוקף, סירב קליין לעשות זאת, ולפיכך כללים אלו מחייבים את הבנקים.



התובעים מציינים כי ועדת הכספים, בראשותו של ח"כ אברהם הירשזון, קיבלה לאחרונה החלטה בלחץ לובי הבנקים, לפיה ידחה מועד כניסתם לתוקף של הכללים עד 1 בינואר 2004, אך לטענת התובעים, מאחר והסמכות להתקנת הכללים נתונה לנגיד והוא סירב לדחות את מועד הכניסה לתוקף של הכללים הרי שלמעשה הכללים הללו עומדים בתוקפם.

לטענת התובעים, הבנקים אמנם רשאים לגבות עמלות מלקוחותיהם אולם ממועד כניסתם לתוקף של הכללים הם מחויבים לקיים שורה של כללים שהבולטים שבהם הינם למסור ללקוח מסמך המפרט את השירות שיבוצע עבורו ואת עלותו טרם ביצוע השירות ולהציג במקום בולט לעין לוח המפרט את שיעורי העמלות ותשלומים אחרים.

התובעים טוענים כי למרות שבפועל הכללים החדשים מחייבים את הבנקים, הרי הם אינם ממלאים אחריהם ואינם מגלים ללקוחות את שיעור העמלות אותם הם גובים מהלקוחות בטרם הגביה כפי שמחייבים הכללים.



התובעים מבקשים מביהמ"ש לאשר את התביעה שהגישו כייצוגית בשם כל לקוחות הבנקים אשר חויבו בתשלום בגין "עלות שירות" על ידי אחד מהבנקים החל ממועד כניסתם לתוקף של הכללים החדשים ואשר לגביהם לא מילאו הבנקים אחר חובת פרסום וגילוי עלות השירות כמתחייב מכוח הכללים.



התובעים עותרים לקבלת סעד ייחודי לפי סעיף 16 ט' (ב) לחוק הבנקאות (שירות ללקוח) לפיו אם שוכנע בית המשפט כי פיצוי כספי אינו מעשי בנסיבות העניין, בין משום שלא ניתן לזהות ולבצע את התשלום בעלות סבירה ובין מסיבה אחרת, רשאי הוא להורות על כל סעד אחר לטובת הקבוצה, כולה או חלקה, או אפילו לטובת הציבור בכללותו, כפי שימצא לנכון בנסיבות העניין.



התובעים מבקשים מביהמ"ש לאשר את הסכם שכר הטרחה עליו חתמו עם עורכי דינם לפיו יקבלו עורכי הדין כ-15% מהסכום שייפסק בתביעה ככל שייפסק. הבנקים טרם הגיבו לתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully