וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת יונה-חדיף-פיליפ מתפרקת: מרדכי יונה יקנה את חברת רובננקו לבדו

אמיר הלמר

11.8.2003 / 19:12

כך נודע ל-TheMarker; היום התקיימו אסיפות הנושים של החברה לאישור הסדר הנושים; יונה יזרים 6.5 מיליון שקל לצורך ההסדר



קבוצת יונה-חדיף-פיליפ שזכתה בהתמחרות לרכישת השליטה בחברת הבנייה הציבורית רובננקו מתפרקת. אנשי העסקים יאיר פיליפ ומשה חדיף יוותרו על רכישת החברה הציבורית שתרכש בסופו של דבר אך על ידי הקבלן מרדכי יונה. ככל הידוע הצדדים סיכמו זה לא מכבר את מרבית הפרטים בנוגע ליציאתם של חדיף ופיליפ מהעסקה אך ההסכמים עצמם טרם נחתמו.



הקבוצה שזכתה בהתמחרות שקיים הנאמן לחברה רו"ח חיים קמיל התחייבה לשלם כ-10.5 מיליון שקל בעבור מניות השליטה (כ-70%), המשועבדות כיום בין השאר לבנק לפיתוח התעשייה, וכן להעמיד לטובת הסדר נושים של החברה סך של 6.5 מיליון שקל. כמו כן התחייבו הרוכשים בשם החברה לשאת בחובות לנושים המובטחים בסך כולל של 230 מיליון שקל ולנהל מולם מו"מ נפרד.



לאחרונה התעוררו חילוקי דיעות בין קבוצת חדיף-פיליפ לנאמן בקשר לסכום שיידרש למעשה להעמיד הרוכש לטובת הסדר הנושים. קבוצת חדיף-פיליפ, באמצעות עו"ד אבי וינרוט, טענו כי הנאמן הודיע להם כי יידרשו סכומים נוספים לצורך ביצוע ההסדר, שכן חובות החברה התבררו כגדולים מהצפוי.



היום נערכו במשרדי רובננקו אסיפות הנושים לאישור הסדר הנושים שהוצע על ידי הנאמן. לפי ההצעה יעמיד יונה סכום של 6.5 מיליון שקל לצורך כיסוי החובות לנושים בדין קדימה - העובדים, מע"מ ומס הכנסה המסתכמים בכ-2.7 מיליון שקל וכן לחובות הנושים הרגילים העומדים על כ-7 מיליון שקל נוספים.



מהצעת ההסדר עולה כי הנושים בדין קדימה יקבלו 100% מחובם ואילו הנושים הרגילים יקבלו 40% מהחוב. עפ"י נתונים ראשונים מהאסיפות שקויימו נראה כי ההסדר יקבל את הרוב הנדרש לשם אישורו. בימים הקרובים צפוי הנאמן להגיש בעניין דו"ח לביהמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully