וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק תובע 1.7 מיליארד דולר מאליאנץ ו-AXA לכיסוי עלות הריסתו והקמתו של בניין של הבנק שנפגע ב-11 בספטמבר

סוכנויות הידיעות

11.8.2003 / 19:24

הבנק השני בגודלו באירופה צפוי להגיש היום את התביעה בבית משפט בניו יורק, לפי דיווח העיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג"



דויטשה בנק, הבנק השני בגודלו באירופה, צפוי להגיש היום תביעה של כ-1.7 מיליארד דולר נגד חברות הביטוח אליאנץ, AXA ואחרות, בדרישה שיכסו את עלות הריסתו והקמתו מחדש של בניין של דויטשה בנק בניו יורק שנפגע במתקפות ה-11 בספטמבר 2001. כך לדברי מקורות המעורים המתרחש, דיווח היום העיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג".



דויטשה דורש כי הבניין, הממוקם במרחק של 200 מטר בלבד ממגדלי התאומים שקרסו בעקבות המתקפה, ייהרס עד היסוד וייבנה מחדש, בעוד חברות הביטוח טוענות כי די בשיפוץ הבניין.



עקב כך החליט הבנק להגיש תביעה לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, במסגרת הוא דורש מחברות הביטוח להעביר לידיו את סכום הכיסוי המקסימלי של 1.72 מיליארד דולר (1.5 מיליארד יורו).



אליאנץ הגרמנית אחראית ל-30% מסכום זה, בעוד AXA הצרפתית אחראית ל-20%.



דויטשה כבר הגיע להסדר מחוץ לבית המשפט עם שתי מבטחות אחרות של הבניין - ציריך פייננשל וצ'אב - אשר הסכימו לדרישת הבנק להרוס את הבניין עד היסוד ולהקימו מחדש וישתתפו בעלויות בסכום כולל של 525 מיליון דולר. צ'אב היתה אחראית ל-30% מביטוח הבניין בעוד ציריך היתה אחראית ל-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully