וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע קרנות הפנסיה הוותיקות הגישו תביעה נגד המנהלים המיוחדים שמינה משרד האוצר ובן שלוש

חיים ביאור

12.8.2003 / 7:24

הקרנות מבקשות מבית המשפט להצהיר כי המנהל המיוחד, המכהן בכל אחת מהקרנות, אינו רשאי לנהל את הגופים המיועדים למטרות סוציאליות שאותם מנהלות הקרנות הפנסיה, ואשר אינם גירעוניים



קרנות הפנסיה הוותיקות, שבשליטת ההסתדרות, הגישו אתמול תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד המנהלים המיוחדים שמינה להן משרד האוצר ב-23 ביולי 2003, וכן נגד הממונה על שוק ההון באוצר, אייל בן שלוש.



בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד פיני רובין, נטען כי המנהלים המיוחדים שמונו לקרנות הפנסיה הוותיקות מוסמכים, אם בכלל, לנהל רק את הקרנות הוותיקות שבגירעון. הקרנות מבקשות מבית המשפט להצהיר כי המנהל המיוחד, המכהן בכל אחת מהקרנות, אינו חולש על התאגיד בכללותו ואינו רשאי לנהל את הגופים המיועדים למטרות סוציאליות שאותם מנהלות קרנות הפנסיה, ואשר אינם גירעוניים, כגון קופות גמל לפיצויים, לתגמולים, לחופשה ולדמי מחלה, קרן השתלמות וקרן הפנסיה החדשה, שהיא החברה הבת של הקרן הוותיקה. בתביעה נטען: "לגופים אלה מאזנים נפרדים מהמאזנים של הקרנות הגירעוניות".



קרנות הפנסיה מבקשות כי בית המשפט יקבע שכל הגופים הפועלים במסגרת קרן הפנסיה הוותיקה, כגון ההנהלה, הדירקטוריון, המועצה ונושאי המשרה בקרן ממשיכים בכהונתם, וסמכויותיהם, עם מינוי המנהלים המיוחדים, אינן מבוטלות, למעט ביחס לקרן הגירעונית.



לטענת הקרנות הוותיקות, המנהלים המיוחדים הודיעו לבנקים ולגופים פיננסיים אחרים שעמם הקרנות מנהלות קשרי עבודה ומסחר, על שינוי זכויות החתימה בקרנות. הקרנות מבקשות מבית המשפט לקבוע כי הודעה זו אינה תקפה, וכי אין להם זכות לשנות מזכויות החתימה של נושאי המשרה שקדמו להם בקרנות.



כמו כן מבקשות הקרנות הוותיקות מבית המשפט לקבוע לוח זמנים מקוצר ומזורז לדיון ולהכרעה בבקשתן "בשים לב לעובדה שעם מינויים, הודיעו המנהלים המיוחדים לכמה מנושאי המשרה כי הם מפוטרים, והיות שיש בכך חריגה מסמכות והלאמה, הפוגעת באופן לא מידתי בקניין ובזכויות של הקרנות הוותיקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully