וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות רואה בחיוב את הקטנת החוב הפיננסי של נכסי אזורים

רותם שטרקמן

12.8.2003 / 8:04

במעלות מציינים כי נכסי אזורים מיצתה את המסגרות הבנקאיות הפנויות שלה והיקף הנכסים הלא משועבדים שלה ירד בכ-100 מיליון שקל



חברת הדירוג מעלות העניקה אתמול תוקף להפחתת הדירוג של חברת נכסי אזורים מלפני חודשיים ל-BBB פלוס. נכסי אזורים היא חברה פרטית הנמצאת בבעלות קבוצת גנדן. גנדן שבשליטת נוחי דנקנר רכשה את השליטה בקבוצת אי.די.בי.



לנכסי אזורים יש חוב של כ-230 מיליון שקל לבעלי 2 סדרות האג"ח, 3 ו-4. מעלות אישרה את מתן התוקף להפחתת הדירוג עקב סיום פרשת האג"ח של נכסי אזורים, שבה ביקשו מחזיקי אג"ח מסדרה 4 בהיקף של 46.7 מיליון שקל פדיון שלהן. מתוך סדרה של 108 מיליון שקל, העדיפו מחזיקים בכ-61 מיליון שקל להמשיך להחזיק באג"ח. נכסי אזורים התחייבה להעניק למי שימשיך להחזיק באג"ח תוספת של 1.4% בריבית השנתית. הפדיון המוקדם יהיה ב-14 בספטמבר.



מעלות מצטטת את נכסי אזורים, הטוענת כי הפדיון המוקדם של האג"ח ימומן במלואו ע"י גנדן, וזאת בהתאם לחוזה ההלוואה המקורי בין נכסי אזורים לגנדן. כך שהפדיון המוקדם צפוי להקטין את ההלוואה שהעניקה נכסי אזורים לגנדן ל-193 מיליון שקל, לעומת 250 מיליון שקל לפני חודשיים ו-240 מיליון שקל כיום. כלומר, בלא כל קשר לאג"ח גנדן פרעה בשבועות האחרונים 10 מיליון שקל מהחוב.



מעלות רואה בחיוב את הקיטון בחוב הפיננסי של נכסי אזורים, שינבע מפירעון חלקי של ההלוואה לגנדן ומירידת החוב הבנקאי של נכסי אזורים. כך שלאחר הפירעון המוקדם יסתכם החוב הפיננסי של נכסי אזורים ב-869 מיליון שקל, לעומת 946 מיליון שקל לפני חודשיים.



להערכת מעלות, פירעון ההלוואה ע"י גנדן הוא משמעותי ליכולת החברה לעמוד בפירעונות חובותיה בשנתיים הקרובות. במקביל מציינת מעלות את מיצוי המסגרות הבנקאיות הפנויות של החברה, וכן את הקיטון בנכסיה הלא משועבדים כנקודות שליליות. לפני חודשיים היה שווי הנכסים הלא משועבדים 310 מיליון שקל, ואילו עתה ירד ההיקף ל-215 מיליון שקל. אתמול הודיעה תעשיות מלח, השותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים, שמכרה שלשום 0.14% ממניות הפועלים לגנדן ב-21.8 מיליון שקל, מהם שילמה גנדן 20 מיליון. זה חלק מעסקה שבה תרכוש גנדן 1.93% ממניות הפועלים לדנקנר תמורת כ-55 מיליון דולר.



אתמול גם נמשכה מגמת מכירת הנכסים באי.די.בי. באמצעות חברת פועלים-אי.בי.אי מכרה חברת אלרון מניות פרטנר בכ-60 מיליון שקל. אלרון מכרה גם במאי מניות פרטנר בכ-15 מיליון דולר. לפני המימוש הראשון החזיקה אלרון בכ-12% ממניות פרטנר, ועתה היא מחזיקה בכ-9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully