וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות לביהמ"ש: לחייב את משרד האוצר למסור מסמכים על קרן פועלי הבניין

חיים ביאור

12.8.2003 / 8:09

הפנייה לבית המשפט נעשתה בעקבות תביעה בסך 580 מיליון שקל שהגישה בפברואר קרן הפנסיה של פועלי הבניין נגד ההסתדרות בטענה כי נכסיה הועברו להסתדרות בלי בקרה



ההסתדרות והזרוע הכלכלית שלה, חברת העובדים השיתופית, הגישו אתמול תביעה (המרצת פתיחה) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד משרד האוצר. זאת, במטרה לחייב את משרד האוצר להציג בפניהן מסמכים הקשורים לפעילות קרן הפנסיה של פועלי הבניין במשך עשרות שנים.



הפנייה לבית המשפט נעשתה בעקבות תביעה בסך 580 מיליון שקל שהגישה בפברואר 2003 קרן הפנסיה של פועלי הבניין נגד ההסתדרות, חברת העובדים וקרן ההשקעות של חברת העובדים.



קרן הפנסיה טוענת כי נכסים בסכום זה שהיו בחזקתה הועברו במשך שנים רבות, בלי בקרה אמיתית, לשימוש ההסתדרות והגופים הקשורים עמה.



בתביעה שהוגשה אתמול, באמצעות עו"ד דקלה סירקיס ממשרד עוה"ד יעקב וינרוט, מבקשות ההסתדרות וחברת העובדים מבית המשפט כי יחייב את משרד האוצר להמציא להן מסמכים המצויים בארכיון המשרד. מדובר במסמכים הנוגעים לפעילותן של ההסתדרות והגופים הקשורים עמה וכן לפעילותה של קרן פועלי הבניין.



ההסתדרות וחברת העובדים טוענות כי פנו למשרד האוצר וביקשו ממנו לאפשר להן לעיין במסמכים, אך במשך חודשים המשרד התעלם מהפנייה. לבסוף, לטענתן, השיב כי מכיוון שמדובר במסמכים המתייחסים לתקופה של עשרות שנים, קיים קושי ממשי באיתורם והדבר כרוך בהקצאת משאבים בלתי סבירה. עם זאת, הבהיר משרד האוצר כי אם תוגש לו בקשה למסמכים מסוימים, ייעשה ניסיון לאתרם. לטענת ההסתדרות וחברת העובדים, אכן פנו למשרד האוצר בבקשה למסור לעיונן מסמכים מסוימים, אך פנייה זו נותרה ללא מענה.



"לנוכח זאת", נטען בתביעה, "מתבקש בית המשפט להורות למשרד האוצר להעביר לעיונן של ההסתדרות וחברת העובדים מסמכים הנוגעים לתביעה שהוגשה נגדן, בהם מסמכים הקשורים לתוכנית הכספית של חברת העובדים; וכן מסמכים הקשורים להנפקות של איגרות חוב שנערכו בשנות ה-60 ועד שנות ה-80, לרבות אישורי משרד האוצר להנפקות וביקורות של המשרד בקרן פועלי הבניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully