וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MCI/וורלדקום באזהרת רווח שנייה ברציפות

דפנה מאור

12.8.2003 / 9:19

ממשלת ארה"ב הטילה על MCI חרם בקבלת חוזי עבודה למשך שנה; חקירה חדשה בודקת "הלבנת" שיחות חוץ, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"

MCI/וורלדקום, הנתונה בהגנה מפשיטת רגל לאחר שחשפה הונאה חשבונאית בהיקף היסטורי, נאלצה להוריד שנית את תחזיות הרווח שלה לרבעון, בשל חרם שהטילה עליה ממשלת ארה"ב. במקביל דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי החברה נחקרת בחשד כי הסתייעה בחברת טלפון כושלת מטקסס כדי להסתיר הוצאות.

MCI אמרה כי השעיה שהטילה עליה ממשלת ארה"ב בקבלת חוזים חדשים עלולה להקטין את הרווח הפוטנציאלי שלה ב-9% עד 2005, ולגרוע מיליארד דולר מהכנסותיה בתקופה זו.

בדו"ח שהגישה לרשות ני"ע אמרה MCI כי היא עלולה לרשום הפסדים של 250 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות, אם החרם שהטילה עליה ממשלת ארה"ב בקבלת חוזים יימשך שנה אחת. אם השעיית החוזים תימשך רק עד נובמבר, ההפסד הצפוי להיגרם ממנה יהיה רק 39 מיליון דולר, וההכנסות ייפלו ב-95 מיליון דולר בהתאם.

בחודש שעבר הורידה MCI את תחזית המכירות שלה לשלוש השנים הקרובות בעקבות תחרות מחירים קשה שלא תאפשר לה לעמוד ביעדיה. ענקית התקשורת, הצפויה להיחלץ בקרוב מהליכי התארגנות תחת הגנה מפשיטת רגל, הורידה כ-4.2 מיליארד דולר מתחזית ההכנסות לשנים 2003-2005.

הבעיות העסקיות החדשות של MCI אינן מנותקות מהבעיות המשפטיות שלה - החרם שהטילה עליה ממשלת ארה"ב בקבלת חוזים ממשלתיים נובע מחשדות חדשים שהתעוררו נגדה, לפיהם הונתה חברות טלפוניה אחרות כדי להימנע מתשלומים על שירותי ניתוב של שיחות חוץ. עתה עולים חשדות כי וורלדקום ביצעה הונאה נוספת בעזרת חברה קטנה כדי להימנע מעלויות ענק, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח החדש, MCI נחקרת בחשד כי DataVoN, חברה המצויה בהתארגנות תחת פשיטת רגל, סייעה ל-MCI לשבש רישומי שיחות באמצעות שימוש ב-VoIP כדי להימנע מתשלום דמי גישה לחברות אחרות, ובכך הקטינה במידה נכבדה את הוצאותיה. "הלבנת השיחות" נחקרת עתה, ו-MCI מכחישה כי ביצעה כל עוון, באמרה כי ההאשמות מוטחות בה על ידי מתחרותיה שמנסות לשבש את יציאתה מפשיטת רגל.

ביצוע ההונאה, לפי טענות של ורייזון, מתחרתה של MCI, נעשה על ידי מחיקת נתוני זיהוי השיחה מהתעבורה שהועברה על ידי DataVoN. הסתרת מקורות השיחה איפשרה ל-MCI להתחמק מתשלומי גישה לוורייזון, שסיפקה את השירות במקור.חברות טלפוניה מקומיות כמו ורייזון ו-SBC מסתמכות על נתונים המקודדים בכל שיחה כדי לקבוע את מקורה ולייחס לה עלות גישה. שיחות חוץ שמספקת MCI נושאות עלות גישה גבוהה יותר.

תוצאות החקירה החדשה עשויות להשפיע על גורלה של MCI. בשבוע שעבר הצטרף ביהמ"ש לפשיטות רגל לביהמ"ש הפדרלי ואישר את תנאי הפשרה של MCI עם בעלי המניות שלה. תחת תנאי ההסכם הסופי, יזכו בעלי המניות של החברה לפיצוי בגובה 750 מיליון דולר - סכום הגבוה ב-50% מ-500 מיליון הדולר שהיו אמורים לקבל ע"פ תנאי ההסדר הקודם. שליש מן הסכום, 250 מיליון דולר, יתקבל בצורת מניות ב-MCI, גלגולה החדש של החברה, המצפה לסיים את התארגנותה תחת פשיטת רגל בסתיו הקרוב.

השופט בביהמ"ש לפשיטות רגל קבע כי ההסדר הוגן וסביר ולטובתה המירבית של MCI. בפסיקתו לא התייחס השופט להאשמות החדשות. ועדת הנושים הבלתי מובטחים של החברה אישרה כבר את ההסכם ותמכה בו בפני בית המשפט לפשיטות רגל. ב-8 בספטמבר תידון תוכנית הארגון מחדש של החברה.

MCI הגישה בקשה לפשיטת רגל ביולי 2002 לאחר שדיווחה על הונאה חשבונאית עצומה, שתפחה במרוצת הזמן עד ל-11 מיליארד דולר. פשיטת הרגל של החברה מחקה לחלוטין את שווי מניותיה, שהגיעו בשלב מסוים ל-180 מיליארד דולר.

ההסכם מאפשר ל-MCI להתחיל כמעט דף חדש, ולצאת לתחרות הקשה בשוק התקשורת נטולת חובות כמעט, לעומת המתחרות העמוסות עדיין בחובות. תוצאה זו, של מה שהיה ההונאה החשבונאית הגדולה בעולם, עוררה ביקורת רבה בקרב הציבור ומתחרותיה של MCI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully