וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מנסה לבטל הפטנטים של Abbott Labs על ה-Biaxin שמחזור המכירות שלה בשנה האחרונה הסתכם בכ-600 מיליון דולר

אילן מוסנאים

12.8.2003 / 10:32

הגישה תביעה משפטית נגד אבוט כדי לקבל אינדיקציות לגבי תקפות הפטנטים על המוצר; נשואה זנקס: התרופה עשויה לתרום לטבע מכירות של כ-150 מ' ד' כאשר תקבל את אישור ה-FDA



טבע פנתה בשבוע שעבר לביהמ"ש בארה"ב בבקשה כי יאשר שהפטנטים על תרופת ה-Biaxin של חברת Abbott Labs לא תקפים ויאפשר לה לשווק את התרופה עם קבלת אישור השיווק מה-FDA.



ה-Biaxin של חברת Abbott Labs הינה אנטיביוטיקה עם מחזור מכירות שנתי של כ-600 מיליון דולר. ה-Biaxin מוגנת על ידי שלושה פטנטים, שהראשון שבהם, שמגן על תהליך הייצור, יפוג ב-2015. שני פטנטים נוספים יפוגו ב-2016.



עם זאת, היות ומדובר בתרופה אנטיביוטית, הפטנטים עליה אינם רשומים ב"ספר הכתום" של ה-FDA, ולכן טבע לא תצטרך להמתין 30 חודש עד לתחילת שיווק התרופה במידה שאבוט תגיש תביעה נגדית בבית משפט.



טבע הגישה את הבקשה לשיווק ה-Biaxin בדצמבר 2002, ועל פי הערכות היא צפויה לקבל את אישור ה-FDA לשיווק תרופה בתקופה הקרובה.



על פי הערכות, טבע פנתה לבית המשפט כדי לקבל ממנו אינדיקציות לגבי התקפות של הפטנטים על המוצר. האנליסט חיים ישראל מנשואה זנקס מציין כי הדרך של טבע להביא את התרופה לשיווק היא להוכיח בבית המשפט כי הגנת הפטנט אינה תקפה.



עם זאת, לדברי ישראל, גם אם בית המשפט יקבל את הטענות של טבע, היא (או כל חברה אחרת) לא תקבל זכויות שיווק בלעדיות - Paragraph 4.



ישראל סבור, כי בהנחה שטבע תהיה בין החברות הראשונות שיקבלו את אישור ה-FDA לשיווק התרופה, ותחל בשיווק, התרופה עשויה לתרום לה תוספת מכירות של כ-150 מיליון דולר ברווחיות נקייה של כ-30% על המכירות. עם זאת, הוא מציין כי אם החברה תחל בשיווק התרופה לפני הכרעת בית המשפט ובסופו של דבר תפסיד בתביעה, היא תידרש לשלם לאבוט פיצוי בשיעור של 100%-300% על הנזק שנגרם לה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully