וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עו"ד של ארה"ב החליטה לאפשר פגיעה בחסיון לקוחות על מנת למנוע עבירות בתחום הפיננסי

סוכנויות הידיעות

12.8.2003 / 11:24

הלשכה העבירה אתמול ברוב קטן החלטה שתאפשר לעו"ד להפר את חוקי החסיון, אם הם סבורים שבעשותם כן יסייעו למנוע מלקוחם ביצוע של הונאה או עבירה בתחום הפיננסי



לשכת עורכי הדין האמריקאית (The American Bar Association) העבירה אתמול ברוב קטן החלטה שנויה במחלוקת שתאפשר לעו"ד לעבור על חוקי החסיון שבין פרקליט ללקוח כדי למנוע פשעים פיננסיים.



ברוב של 218 מול 201 החליט בית הנציגים, הקובע את מדיניות הלשכה, לתקן את קוד האתיקה על מנת לאפשר לפרקליטים, אך לא לתבוע מהם, להפר את חוקי החסיון שבין פרקליט ללקוח אם הם סבורים שבעשותם כן יסייעו למנוע מלקוחם ביצוע של הונאה או פשע פיננסי.



עורכי דין רבים התנגדו לשינוי, מתוך חשש מפגיעה חמורה בחובה המקודשת לשמור על חשאיות לקוחותיהם. הם חששו בנוסף כי שינוי הקוד האתי עלול לחשוף אותם לתביעות נזיקין.



נכון להיום, מתירות 42 ממדינות ארה"ב לעורכי הדין לחשוף מידע סודי שמסרו להם לקוחותיהם במידה וקיימת אפשרות כי הוא עשוי למנוע פשע או הונאה תאגידית. גם החוקים החדשים שחוקקה רשות ניירות ערך, אשר נכנסו לתוקף בשבוע שעבר, תובעים מעורכי דין לדווח למנהלים בכירים או לדירקטוריון על עדויות לעבירה על חוקי הונאת ניירות ערך.



היום מתכוננת המועצה להצביע על תיקון שנוי במחלוקת נוסף של הקוד האתי העוסק ביועצים משפטיים של תאגידים. התיקון מבהיר אילו סימנים חשודים שיאתרו עורכי דין יידרשו מהם לדווח על מעשיו של חבר בתאגיד לאנשי ההנהלה בכירה. התיקון עוסק גם בנסיבות בהן יוכלו עורכי דין לחשוף לרשויות מידע בנוגע ללקוחותיהם התאגידיים.



הצעות דומות נדחו בידי בית הנציגים בשנים עברו. עם זאת, נשיא הלשכה, דניס ארצ'ר, ופרקליטים רבים אחרים חשים ששערוריות הענק בהן היו מעורבים בשנים האחרונות תאגידים כאנרון ו-וורלדקום שינו את תמונת המצב ודורשים מענה ראוי מהלשכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully