וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורן מספקת מספרים: צמיחה של 56%-63% בזכות אוק ברבעון השלישי; בתחילת 2004 תשפיע לטובה על הרווח

גתית פנקס

12.8.2003 / 11:38

מניית צורן ירדה במסחר שלאחר הסגירה; יצחק שנברג מצורן: "לא ברורה לי האכזבה, אם קיימת. לא הפתענו לטובה אומנם, אך גם לא לרעה"; צורן ואוק יפטרו 40-50 עובדים וייוותרו עם 650 בעולם



אם לשפוט לפי ירידה של יותר מ-5% במניית צורן במסחר שלאחר הסגירה, המשקיעים שלה לא אהבו בהכרח את התחזיות שסיפקה אתמול לראשונה לרבעון השלישי, הראשון לשילובה עם חברת אוק. "אם קיימת אכזבה היא לא ברורה לנו", אומר יצחק שנברג, סגן נשיא לפיתוח אסטרטגי בצורן. "אנחנו שבעי רצון מאחר שהמספרים שהצגנו כתחזיות לרבעון השלישי והרביעי הם בקו אחד עם ההערכות שהיו לנו. אומנם לא הופתענו לטובה אבל ודאי שלא לרעה. מקרים בהם המניה ירדה אחרי הסגירה ועלתה בהמשך הם לא נדירים".



צורן השלימה אתמול את המיזוג עם אוק והיום יתחילו שתי החברות להיסחר בבורסת הנאסד"ק תחת סימול המסחר של צורן בלבד. אוק תימחק ממסחר. עסקת הרכישה בוצעה לפי מחיר של כ-7.2 דולרים למניית אוק, ממנו משתקף שווי של 450 מיליון דולר. לכך יש להוסיף התחייבות לאופציות של עובדי אוק והוצאות הקשורות ברכישה שיבוצעו במזומן, מה שהופך את השווי הכולל לכ-475 מיליון דולר.



צורן הותירה בעינן את תחזיותיה הקודמות לרבעון השלישי - צמיחה של 27%-32%, כלומר הכנסות של 56.8-59 מיליון דולר. התוספת שתגיע מכיוונה של אוק ברבעון היא של 12.7-14 מיליון דולר, ואם כך, הרי שהחברה הממוזגת תצמח ב-56%-63% ברבעון השלישי. "חשוב לזכור שהמיזוג יתחיל למעשה רק היום, ה-12 לאוגוסט, כך שהמספרים הללו מגלמים כ-55% מהרבעון בלבד. רק ברבעון הרביעי יהיה ביטוי להכנסות של אוק במשך 3 חודשים מלאים", אומר שנברג. ברבעון השני של 2003 הציגה אוק הכנסות של 22 מיליון דולר, והן כללו הכנסות מציוד אופטי שפחתו ברבעון השלישי וצפויות להיעלם כליל ב-2004.



צורן מפתחת שבבי דחיסה לשוק נגני ה-DVD והמצלמות הדיגיטליות, והיא הרחיבה פעילותה גם לשוק הטלוויזיה הדיגיטלית ברזולוציה גבוהה (HDTV) באמצעות רכישת אוק. מעבר לפעילותה זו של אוק רוכשת צורן גם פעילות של שבבים ותוכנות לציוד פריפריאלי כמו מדפסות, סורקים ומכונות צילום - חטיבת ה-Imaging של אוק. "יש לנו היום יתרונות רבים על פני מתחרותינו", אמר בשיחת הוועידה ד"ר לוי גרצברג, נשיא ומנכ"ל צורן, "מאחר שיש לנו נוכחות כמעט בכל תחום בציוד האלקטרוניקה הדיגיטלית. אנחנו נותרים ממוקדים בשוק ה-DVD, המצלמות והטלוויזיות הדיגיטליות וכן נכנסים לתחום המדפסות".



יש לציין כי במהלך תהליך המיזוג תפטר צורן-אוק 40-50 עובדים משתי החברות כך שיהיו לה 650 עובדים: 50% בארה"ב והיתר מתחלקים בצורה שווה בין ישראל ואסיה. ברבעון הראשון היא צפויה להפריש 5-7 מיליון דולר כתוצאה מתהליך הפיטורים.



הכנסותיה של אוק מציוד הדמייה יהיו 7.2-7.5 מיליון דולר ברבעון השלישי ואלה מה-HDTV יסתכמו ברבעון ב-5.5-6.5 מיליון דולר. "תחום ה-HDTV צומח בצורה מהירה ותחום ההדמייה והמדפסות רושם גידול איטי יותר, אבל המגמה היא ללא ספק של המשך צמיחה", אומר שנברג.



הרווחיות הגולמית של אוק תהיה כמו בעבר: 78%-80% מההכנסות בתחום ההדמייה ו-43%-45% ב-HDTV. יש לציין, כי החל מהרבעון השלישי צורן תפסיק לספק פירוט מכירות של כל קווי המוצרים שלה ותתחיל לעבוד בשתי חטיבות: Digital Entertainment ו-Imaging, בה יכללו המדפסות, תוכנה ומצלמות דיגיטליות.



בשורה התחתונה, הציגה צורן ברבעון השני רווח של 4.2 מיליון דולר. בעת פרסום הדו"חות לרבעון השני קיוותה החברה לדווח על רווח של 31-33 סנט למניה - 9-9.6 מיליון דולר ברבעון השלישי. כעת, היא מצפה לרווח פרופורמה של 19-23 סנט למניה בלבד ברבעון השלישי, שהם 5.5-6.7 מיליון דולר. רווח זה מנטרל עלויות חד פעמיות הקשורות לרכישה כמו גם מחיקת מו"פ בתהליך ורה ארגון. "אנחנו מותירים בעינה תחזית לפיה הרכישה תתחיל לתרום לשורה התחתונה בצורה חיובית במחצית הראשונה של 2004", אומר שנברג.



צורן סיפקה אף תחזית לרבעון הרביעי של 2003. היא מצפה לתוספת בשורה העליונה של הדו"ח של כ-23.5-24.7 מיליון דולר מכיוונה של אוק, כלומר הכנסות רבעוניות כוללות של 78.5-80 מיליון דולר לצורן הממוזגת. צורן קיוותה בעבר לרווח של 26-30 סנט למניה ברבעון הרביעי שהם 7.6-8.8 מיליון דולר, ואולם כעת היא מצפה לרווח של 16-22 סנט למניה בלבד כתוצאה מהרכישה - גם כאן, בנטרול הוצאות שאינן במזומן הקשורות לרכישה. רווח למניה זה יוביל לרווח פרופורמה כולל של 4.7-6.4 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully