וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: הפחתת התעריפים בבזק תקטין את השחיקה בהכנסות 2003

ערן גבאי

12.8.2003 / 11:59

הכנסות בזק ב-2002 ירדו בכ-5.5% במונחים שנתיים; "בטווח הבינוני והארוך, מאבק השליטה על בזק יסייע לצמיחה במחיר המניה"; YES תגיע לכ-421 אלף מנויים עד סוף השנה

בית ההשקעות נשואה זנקס מפרסם היום סקירה למניית בזק ומעריך שהחדירה המהירה של שירות האינטרנט המהיר ב-ADSL והגידול הצפוי במספר דקות השיחה בבזק לאור הפחתת תעריפי החברה בכ-6% - יסייעו למתן את השחיקה בהכנסות בזק ב-2004. ב-2003 יירדו הכנסות בזק בכ-3.3% בלבד בהשוואה להכנסות ב-2002, שנפגעו בכ-5.5% במונחים שנתיים, מעריכים בבית ההשקעות.

חיים ישראל, ראש מחלקת המחקר בנשואה זנקס, מציין שהשפעת תעריפי החברה החדשים שייכנסו לתוקפם בתחילת ספטמבר כבר השנה, תסתכם בכ-2.1% בשורת ההכנסות של בזק ב-2003 - כ-170 מיליון שקל מתוך הכנסות חזויות לבזק השנה של כ-7.924 מיליארד שקל.

ישראל מזכיר את ההשפעה השיווקית של תעריפי החברה החדשים, שלדעתו תסייע לחברה למנף את היתרון שבהם - מחיר נמוך בהשוואה למחירי הסלולר הנתונים בעלייה הדרגתית.

לגבי הצפוי למניית בזק, מעריך ישראל שזו תושפע יותר מתהליך ההפרטה מאשר מהמספרים בדו"חות החברה. ישראל קובע כי מבנה ההפרטה הקודם - מכירת גרעין השליטה למשקיע זר - חסר סיכוי. עם זאת, הוא סבור כי מכירת נתחים ממניות בזק בבורסה היא מהלך טוב לתוצאות בזק ולמניה. בטווח הבינוני והארוך, מעריך ישראל, מאבק השליטה על בזק יסייע לצמיחה במחיר מניית בזק.

בטווח הקצר צפוי לחץ על מניית בזק ממכירת מניות על ידי המדינה ועל ידי הבנקים, המחזיקים בכ-19% מהמניות.

לגבי חברת הלוויין YES, סבור ישראל שזו תגייס עד סוף השנה כ-18 אלף מנויים נוספים, כ-3.5 אלף מנויים בחודש, ותגיע לכ-421 אלף מנויים עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully