וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אגיס תמכור זכויות של תרופה שפיתחה תמורת עשרות מיליוני דולרים

אילן מוסנאים

12.8.2003 / 14:07

העסקה דומה לעסקת המופיריצין, שזכויותיה הועברו ל-J&J תמורת 15 מיליון דולר; התרופה שפיתחה חליפית לתרופה של חברת ספאלון להגברת ערנות אצל ילדים

מניית חברת אגיס מטפסת בבורסה ב-5.2%, בעקבות הערכות בשוק כי החברה מנהלת מגעים למכירת זכויות על תרופה שפיתחה בעשרות מיליוני דולרים. כך נודע ל-TheMarker.

על פי הערכות בשוק ההסכם קשור לתרופת הפרוויג'יל של חברת ספאלון, שצפויה לרשום מחזור מכירות של 120 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2003. התרופה מיועדת להגברת ערנות ומשמשת לטיפול בנרקולפסיה.

מרבית הצמיחה במכירות התרופה נובעת משימוש בתרופה לטיפול בדיכאון והפרעות קשב בקרב ילדים (ADHD). להערכת אנליסטים בחו"ל, התרופה יכולה להגיע למכירות שנתיות של 500 מיליון דולר עד 2005, אם יאושר השימוש המורחב בתרופה גם להפרעות אצל מבוגרים הסובלים משינת יתר.

אגיס מפתחת היום תרופה שתהיה חליפית לתרופה של ספאלון ותעקוף את הפטנט על הפרוויג'יל, בדומה לפיתוח של המופירוצין. בהסכם שצפוי להיחתם בין אגיס לחברת תרופות זרה, אם יצא אל הפועל, תעביר אגיס את הזכויות על המוצר החדש לחברת התרופות תמורת סכום חד פעמי גבוה של עשרות מיליוני דולרים. בנוסף תקבל אגיס תמלוגים בגין המכירות של המוצר וכן תהנה מהכנסות בחטיבת כימאגיס שתספק לרנבקסי חלק מחומרי הגלם לתרופה.

אגיס תרשום בדו"חות הכספיים של הרבעון השני של 2003 רווח הון של כ-75 מיליון שקל, בגין העסקה בה מכרה את הזכויות על המופיריצין לחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. בנוסף החברה העריכה כי העסקה תניב לה תמלוגים שנתיים מובטחים בשיעור של 3-5 מיליון דולר עד ל-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully