וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTI: הפסד של 5.8 מיליון דולר ברבעון השני

גתית פנקס

12.8.2003 / 14:58

TTI הקטינה שריפת המזומנים ל-1.6 מיליון דולר מ-6.4 מיליון דולר; מנהל העסקים הראשי: TTI אינה מתכוונת לבצע קיצוצים והיא אף מגייסת עובדים; ההכנסות היו 11.5 מיליון דולר

הדו"חות של חברת טי.טי.איי טלקום לרבעון השני אינם מספקים הפתעה משמעותית - לא לטובה ולא לרעה. החברה אומנם הצליחה להגדיל את המכירות במעט אולם ההפסדים ממשיכים להיות גדולים - הפסד תפעולי של 6.8 מיליון דולר ברבעון - וגם שאר הפרמטרים בדו"ח הרווח וההפסד שלה אינם משתפרים בצורה ניכרת. מעבר לכך, השפעת צעדי הקיצוץ שביצעה, שכללו בין היתר פיטורי 60 עובדים, אינה מורגשת בדו"חות בגלל הייסוף בשקל ברבעון השני, שהביא לכך שההוצאות התפעוליות אף צמחו בכ-200 אלף דולר מהרבעון שעבר.

יחד עם זאת, נקודה חיובית אחת ניתן למצוא די בקלות אצל החברה המוחזקת בכ-50.2% ע"י תים מחשבים: שיעור שריפת המזומנים. לא ברור אם מדובר בארוע חד פעמי או מגמה אך אם ברבעון השני של השנה שרפה החברה 6.4 מיליון דולר מפעילות, הרי שברבעון הזה ירדה שריפת המזומנים לרמה של 1.6 מיליון דולר. סך אמצעיה הנזילים הוא 40.2 מיליון דולר כולל פקדונות לטווח קצר וארוך בסיום הרבעון, ובחברה לא מוכנים להתחייב לגבי ביצועי הרבעון הבא.

חלק מהשיפור נבע מירידה ביתרת הלקוחות של החברה ל-11.9 מיליון דולר מ-13.6 מיליון דולר ברבעון הראשון כך שמספר ימי החייבים של החברה (DSO) השתפר ברבעון השני לרמה של 92 יום מ-107.

"אנחנו ממשיכים בהרחבת היצע המוצרים שלנו, זכינו בפרויקטים חדשים בקרב לקוחות 1-Tier והדרישה למוצרינו תשוב", מספק מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של TTI, את זווית הראייה האופטימית. "קשה לנו לומר בשלב זה מתי זה יקרה - אולי בעוד 2 רבעונים וייתכן שתוך 3 - אך ללא ספק המוצרים שלנו נדרשים על ידי חברות הטלקום".

TTI עוסקת בפיתוח ומכירת תוכנות לניהול יעיל של רשתות תקשורת טלפונית. החברה מתמחה בפתרונות תוכנה אינטגרטיוויים לניהול ובקרת רשתות תקשורת (NMS) ומערכות תמיכה עסקית (BSS). שווי השוק של TTI הוא 56 מיליון דולר, ירידה של 13.6% מתחילת השנה.

הכנסות החברה נפלו מהרבעון המקביל בשיעור של 40% והסתכמו ב-11.5 מיליון דולר - מספר המהווה עלייה קלה של 1.8% מהרבעון שעבר. "המגמה שלנו היא כמובן לשפר את השורה העליונה, אולם מאחר שחוסר הוודאות בשוק גדול מתן תחזיות להמשך אינו מהלך הגיוני", אומר ליפשס.

הכנסות החברה ממוצרים היו 8.5 מיליון דולר (73.6% מההכנסות) וההכנסות משירותים היו כ-3 מיליון דולר ברבעון השני. שיעור הרווח הגולמי של TTI היה 19.7% מההכנסות ברבעון השני וזאת לעומת 18.7% ברבעון שעבר.

וכך, ההפסד התפעולי של החברה היה 6.8 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל והפסד תפעולי של 6.6 מיליון דולר ברבעון שעבר. ההפסד הנקי היה 5.8 מיליון דולר או 49 סנט למניה וזאת לעומת רווח נקי של 5.1 מיליון דולר ברבעון שעבר והפסד נקי של 5.8 מילון דולר או של 49 סנט למניה ברבעון השני. בבחינת מחצית השנה הראשונה, הרי שהחברה מכרה ב-22.9 מיליון דולר והפסידה תפעולית 13.4 מיליון דולר.

"במצב הנוכחי, רק צמיחה בשורה העליונה תוביל אותנו לרווחיות", אומר ליפשס. באחרונה, הביעו ב-CIBC ביקורת על החברה וציינו כי החברה לא ביצעה את כל הפעולות הנדרשות לייצב את עסקיה ולצמצם את קצב שריפת המזומנים וכי עליה להמשיך בצעדי רה ארגון. "המודל העסקי של החברה רופף", קבעו, "על הנהלת TTI להיות אגרסיווית יותר במאמצי הורדת ההוצאות שלה ולצמצם את כוח האדם גם בהמשך".

ליפשס אינו סבור שיש לבצע מהלכים נוספים כעת. במהלך הרבעון ביצעה החברה פיטורי 60 עובדים במהלך שאמור היה לחסוך לה 1-1.25 מיליון דולר לרבעון ואולם, כאמור, ההוצאות התפעוליות שלה עלו במעט מהרבעון הקודם לאור העובדה ששער הדולר פעל לרעת החברה.

TTI מעסיקה כיום 550 עובדים - גידול של 20 עובדים מהרבעון שעבר. "לא רק שאנחנו לא מקצצים, אנחנו אף מגייסים עובדים בעיקר בצפון אמריקה", אומר ליפשס. "אנחנו עובדים לטווח הרחוק והצעדים שנקטנו מספיקים לנו להערכתנו. יש לנו מזומנים מצד אחד, ומנגד - סף הכניסה לתחום שלנו הוא גבוה ונראה לנו לא חכם להפחית במספר העובדים או בתקציבי הפיתוח בעוד שאנחנו משוכנעים שהדרישה למוצרינו תחזור. מתי זה יקרה? זו כבר שאלה אחרת בלי תשובה כעת".

ההערכות הן כי הגידול של TTI בשוק הצפון אמריקאי מתבצע על מנת להיות קרובה לבל סאות באטלנטה, שם היא מתמודדת על מספר פרויקטים אצלה בהיקף של מיליוני דולרים בודדים. ההערכות הן כי מתוך יותר מ-10 מיזמים שיש לבל סאות בתחום של מערכות תמיכת תפעול מסוג הדור הבא, TTI זכתה ב-3 חוזים כאשר האחרון שבהם בהיקף של 4-5 מיליון דולר. ליפשס מסרב להתייחס ללקוחות של החברה בצורה ספציפית או לזכיות בחוזים. המערכות במיזמים החדשים אמורות לאפשר גם קונפיגורציה של הרשת, ולספק פתרון כולל לבל סאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully