וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית על סך כ-33 מיליון שקל כנגד הבנק הבינלאומי

אמיר הלמר

12.8.2003 / 15:40

חברת אר-און השקעות טוענת שלקחה מהבנק הלוואות במט"ח לפי שיעור ריבית לייבור בתוספת 1.5%; טוענת ששיעור הריבית ששימש את הבנק לחישוב סכומי ההחזר היה גבוה מהשיעור המוסכם

אר-און השקעות, לקוחה של הבנק הבינלאומי הראשון, הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תובענה ייצוגית על סך כ-33 מיליון שקל כנגד הבנק בטענה שזה חייב אותה בתשלום ריבית לייבור הגבוה מריבית הלייבור הרשמית.

התובעת, באמצעות עו"ד רם דקל, טוענת כי נטלה מהבנק הלוואות במט"ח, וכי בהסכמי ההלוואות נקבע כי שיעור הריבית הוא לייבור בתוספת 1.5%. לטענת התובעת, שיעור ריבית הלייבור הוא שיעור ידוע ומקובל בכל העולם, שנקבע על ידי איגוד הבנקאים הבריטי במסחר הבין-בנקאי בלונדון.

התובעת טוענת כי בניגוד למוסכם ובניגוד לדין, החל משנת 2000 חישב הבנק את סכומי החזרי ההלוואות שנטלה מהבנק, כאשר שיעור ריבית הלייבור ששימש את הבנק לחישוב סכומי ההחזר היה שונה, וגבוה משיעור ריבית הלייבור הנכון והמוסכם.

עוד טוענת התובעת כי חיוב שגוי זה גרם לחיוב חשבון התובעת בסכומים עודפים על הסכומים שהתחייבה לשלם לבנק בגין ההלוואות שנטלה, וחיובי יתר דומים נגרמו גם לשאר לקוחות הבנק שנטלו הלוואות שונות שבסיסן במט"ח.

לאור זאת מבקשת התובעת כי בית המשפט יחייב את הבנק להשיב לה את סכומי החיוב שבוצעו ביתר. התובעת מעריכה את התביעה הייצוגית בסכום כולל של כ33.3 מיליון שקל. טרם הוגשה תגובת הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully