וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק מול היורו ל-1.1308 דולר ליורו בהמתנה לדברי הבנק הפדרלי

דפנה מאור

12.8.2003 / 15:39

הבנק צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו הערב; הין התחזק ל-118.45 ין לדולר בעקבות צמיחה חזקה ביפאן



הדולר מתחזק מול היורו בהמתנה להחלטת הריבית של הבנק הפדרלי הערב בארה"ב. הבנק צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, אולם השוק יעקוב אחר הערכתו לגבי מצב הכלכלה. היורו נסחר ב-1.1308 דולר לעומת 1.136 דולר אמש. הין התחזק ל-118.45 ין לדולר, לעומת 118.72 ין אמש, לאחר שהצמיחה ביפאן היתה מהירה מהצפוי ברבעון השני.



כלכלת יפאן צמחה בקצב שנתי של 2.3% ברבעון השני, נתון שעלה על ציפיות הכלכלנים. התמ"ג ברבעון צמח ב-0.6% לעומת הרבעון הראשון, בו נרשמה צמיחה של 0.3%. כלכלנים צפו צמיחה של 0.2%. הצריכה הפרטית צמחה ב-0.3% ברבעון, בזכות ביקוש למוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מסרו נציגי הממשלה.



הנתונים הטובים מהצפוי הקפיצו את המטבע היפאני עד רמה של 118.38 ין לדולר היום, אולם החשש מפני התערבות אפשרית של ממשלת יפאן במסחר הסיג את הין מרמה זו. ע"פ הערכות, התערב הבנק המרכזי של יפאן במסחר במט"ח בחודש יולי משהגיע הין לרמה של 118-119 ין לדולר. הבנק מכר ביולי למעלה מ-2 טריליון ין (16.87 מיליארד דולר) בניסיון לעצור את שעטת הין.



השוק ממתין להחלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, שתתכנס היום על מנת לקבוע את גובה הריבית. ההערכות הן כי הבנק יותיר את הריבית ברמה של 1%, אולם משקל רב יהיה להצהרת הבנק באשר למצבו של המשק האמריקאי.



מחר ידווח היקף המכירות הקמעוניות בארה"ב. על פי הערכות בלומברג, המכירות הקמעוניות זינקו ב-1% בחודש יולי, שיעור צמיחה כפול מבחודש יוני. ביום שישי ידווח בארה"ב על התפוקה התעשייתית בחודש יולי שעל פי התחזיות עלתה ב-0.2%.



עוד השבוע: ביום חמישי יפורסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב ליולי שככל הנראה עלה ב-0.2%; מדד הליבה צפוי להיות ללא שינוי. כמו כן, ביום חמישי יפורסם מאזן הסחר ליוני, שצפוי להצביע על צמצום בגירעון ל-41.5 מיליארד דולר. עם זאת, הבית הלבן צופה כי השנה יירשם גירעון שיא של 455 מיליארד דולר. ביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן ליולי שעלה על פי התחזיות ב-0.2%; מדד הליבה עלה ככל הנראה ב-0.1%.



העלייה ההדרגתית באבטלה בגוש היורו באה בד בבד עם ההאטה בצמיחה בתוצר. מנגד, אמרו כלכלנים, הצריכה הפרטית בגוש היורו לא נפגעה באותה מידה. בחודש יולי עלה מדד בטחון הצרכנים בגוש היורו בשיעור קל.



המדינה המובילה בשיעור האבטלה היא ספרד, בה 11.4% מובטלים, בדומה למאי. אחריה מדורגות גרמניה (9.4%), צרפת (9.3%) ופינלנד (9.2%). איטליה לא מסרה נתוני אבטלה לחודש יוני. שיעור האבטלה בלוקסמבורג היה הנמוך ביותר מכל מדינות גוש היורו - 3.7% לעומת 3.6% במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully