וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות לאחר נאום גרינספאן

שירלי יום-טוב

12.8.2003 / 23:04

צורן מאבדת כ-4% במחזור גבוה; און טראק מזנקת ב-33% לאחר כתבה בוול סטריט ג'ורנל; קומברס מוסיפה כ-5.5% לאחר העלאת המלצה

העליות הקלות שאפיינו את המסחר עד לנאומו של נגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן, מתחזקות בשעה זו לאחר שהנגיד הותיר את הריבית בארה"ב בשיעור של 1%. בשעה זו עולה הנאסד"ק ב-0.9% והדאו מוסיף 0.5% כאשר עוד היום ברקע זירת המסחר דו"חותיה של חברת אפלייד מטריאלס לאחר תום המסחר.

לאחר שקיצץ הבנק הפדרלי את הריבית ב-0.25% בחודש יוני האחרון נותרה היום הריבית כצפוי בשיעור של 1%. המשקיעים המתינו היום לשמוע מגרינספאן רמזים בדבר מצב הכלכלה האמריקאית, גם אם אלה היו זהירים ושקולים כהרגלו. גריסנפאן אמר כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים לאורך זמן. עם זאת, רואים ניצנים של שיפור בכלכלה. "הסיכון העיקרי שמולו עומד המשק האמריקאי הוא עדיין סכנת הדפלציה. הירידה המתמדת במחירים במשק האמריקאי מהווה איום על צמיחת הכלכלה", אמר.

חברת ציוד השבבים אפלייד מטריאלס צפויה לדווח היום על ירידה ברווחיה הנקיים לרמה של 4 סנט למניה, לעומת 7 סנט למניה ברבעון המקביל. מעבר לתוצאות הרבעון השני, המשקיעים ימקדו תשומת לב גם בתחזיות להמשך, בניסיון ללמוד מכך על סקטור השבבים כולו.

בין החברות הישראליות התקבלו היום דו"חות מכיוונן של אלביט מערכות, חברות ההלבשה התחתונה תפרון ודלתא גליל וטי.טי.איי טלקום.

בהתאם לאזהרה שפירסמה תפרון בתחילת חודש יולי, הצביעו דו"חות הרבעון השני שלה על מעבר להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר וירידה של כ-18% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ל-40.9 מיליון דולר. גם התחזית להמשך אינה חיובית והיא כוללת צפי להמשך שחיקה בהכנסות לרמה של 40 מיליון דולר בלבד על רקע ירידה במכירות ללקוחה הגדולה ביותר של החברה, ויקטוריה'ס סיקרטס ועיכוב בהצגת קו ביגוד חדש. מניית החברה מאבדת כעת 2.8% למחיר של 3.2 דולרים במחזור נמוך.

מניית צורן מאבדת כעת 3.7% למחיר של 23 דולר במחזור גבוה. אתמול השלימה החברה את מיזוגה של Oak שנרכשה לפי שווי של 475 מיליון דולר. צורן הותירה בעינן את תחזיותיה הקודמות לרבעון השלישי - צמיחה של 27%-32%, כלומר הכנסות של 56.8-59 מיליון דולר. התוספת שתגיע מכיוונה של אוק ברבעון היא של 12.7-14 מיליון דולר, כלומר החברה הממוזגת תצמח ב-56%-63% ברבעון השלישי. מניית צורן החלה לאבדת גובה כבר אתמול במסגר שלאחר הסגירה. יצחק שנברג, סגן נשיא לפיתוח אסטרטגי בצורן ציין כי "אם קיימת אכזבה היא לא ברורה לנו. אנחנו שבעי רצון מאחר שהמספרים שהצגנו כתחזיות לרבעון השלישי והרביעי הם בקו אחד עם ההערכות שהיו לנו. אומנם לא הופתענו לטובה אבל ודאי שלא לרעה.

הדו"חות של טי.טי.איי לא הצביעו היום על שינוי של ממש בפעילות העסקית של החברה. הכנסות החברה נפלו מהרבעון המקביל בשיעור של 40%, והסתכמו ב-11.5 מיליון דולר - מספר המהווה עלייה קלה של 1.8% מהרבעון שעבר. החברה דיווחה על הפסד תפעולי גבוה של 6.8 מיליון דולר, אך רשמה ירידה בשריפת המזומנים לרמה של 1.6 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 6.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מניית טי.טי.איי, שאיבדה מתחילת השנה כ-14%, עולה כעת ב-4.9% למחיר של 4.9 דולרים המשקף לה שווי שוק של כ-55 מיליון דולר.

מניית אלביט מערכות מוסיפה 2.5% למחיר של 18.2 דולר לאחר שהציגה הבוקר תוצאות מצוינות המשקפות צמיחה דו ספרתית במכירות וברווח הנקי. החברה מדווחת על גידול של 13% בהכנסותיה לרמה של 218.8 מיליון דולר, וזאת בהשוואה למכירות של 193.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה מציגה החברה שיפור חד יותר, ומדווחת על רווח נקי של 9.2 מיליון דולר - גבוה בכ-93% בהשוואה לרווחי הרבעון המקביל, שהסתכמו ב-4.8 מיליון דולר. שווי השוק של אלביט מערכות מסתכם בכ-690 מיליון דולר.

עוד בולטות: מניית אולטיקום עולה ב-6.2% למחיר של 10.4 דולר וקומברס עולה ב-5.7% למחיר של 14.2 דולר לאחר שבית ההשקעות Sound View העלה המלצה למניה ל"תשואת יתר". מניית און טרק מזנקת ב-33% למחיר של 4.4 דולרים במחזור גבוה לאחר כתבה בוול סטריט ג'ורנל על פרויקט ענק להחלפת תעודות זהות בסין, בו לוקחת חלק החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully