וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים בהובלת מניות הפיננסים והטכנולוגיה; אקסה מזנקת בפאריס בכ-5%

רן דוידוב

12.8.2003 / 15:59

חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה דיווחה על נפילה של 75% ברווח הנקי, אך אמרה שתעמוד במספר יעדי מפתח השנה; ספקית האינטרנט הגרמנית טי-אונליין עולה בכ-3%



עליות שערים במניות הפיננסים והטכנולוגיה מושכות את שוקי המניות האירופים מעלה. מחזורי המסחר דלים תוך המתנה להערכות הכלכליות שישמיע בשעות הערב הבנק הפדרלי של ארה"ב. בפרנקפורט עולה מדד DAX ב-1.4%; בפאריס מוסיף מדד CAC כ-0.8%; בלונדון עולה מדד FTSE ב-0.6%.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת רשמה ביוני את העלייה החדה ביותר מזה שנתיים עם שוך השביתות כנגד הרפורמה במערכת הפנסיה והתאוששות הצריכה הפרטית. התפוקה עלתה ב-1.2% לעומת חודש מאי, בו ירדה ב-1.3%.



אקסה הצרפתית, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, מזנקת ב-4.6% לאחר שאמרה כי תצליח לעקוף מספר יעדים פיננסיים חשובים בשנת הכספים הנוכחית. במחצית הראשונה דיווחה החברה על ירידה חדה מהצפוי של 75% ברווחיה בשל הפסדים מהשקעות במניות. הרווח התפעולי עלה עם זאת ב-6% ל-1.24 מיליארד דולר.



התחזית החיובית של אקסה מסייעת למתחרותיה לרשום מגמה חיובית: אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, עולה ב-3.3%; אגון ההולנדית עולה ב-2%; ג'נרלי מוסיפה 1.1% במילנו. מבטחות המשנה מינכן רה וסוויס רה עולות ב-2.4% ן-2.7% בהתאמה.



מניות הטכנולוגיה רושמות עליות שערים לאחר שמדד נאסד"ק עלה אמש בלמעלה מאחוז. אינפיניון הגרמנית, יצרנית ציוד השבבים השנייה בגודלה באירופה, עולה ב-4.7%. SAP, חברת התוכנה הגדולה ביבשת, עולה ב-1.9%. יצרנית ציוד השבבים ASML עולה ב-3.2%.



בריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה, רשמה תוצאות טובות מהצפוי ברבעון השני של השנה, וסיימה את שנת הכספים ברווח, לראשונה מזה חמש שנים. הרווח לפני מס והפחתות בשנת הכספים היה 260 מיליון ליש"ט (416.3 מיליון דולר), לעומת הפסד של 22 מיליון ליש"ט בשנה הקודמת, עם זאת יורדת מנייתה ב-1% לאחר שרשמה אתמול שיא של 14 חודש.



פבליסיס, חברת השיווק והפרסום הרביעית בגודלה בעולם, עולה ב-3.5% לאחר שהכנסותיה ברבעון השני זינקו ב-61% ל-1.1 מיליארד דולר ועקפו את תחזיות השוק, בסיוע רכישתה של Bcom3. מתחרתה האוואס עולה ב-4.5%.



טי-אונליין, ספקית שירותי האינטרנט הגרמנית המצויה בבעלות דויטשה טלקום, עולה ב-3.3% לאחר שעברה במחצית הראשונה לרווח לפני מס של 23 מיליון יורו (26 מיליון דולר) לעומת הפסד של 130 מיליון יורו בתקופה המקבילה. הכנסות החברה עלו ב-22% ל-894 מיליון יורו (מיליארד דולר) ואילו שולי הרווח הגולמיים זינקו מ-45.5% ל-56.7%. הזינוק החד בשולי הרווח נבע, בין היתר, מגידול במספר משתמשי הפס הרחב, העומד כיום על כ-25% מכלל מנויי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully