וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בוול סטריט לקראת החלטת הריבית; מניות הקמעונות מובילות את הדאו מעלה

דפנה מאור

12.8.2003 / 16:48

סאן יורדת ב-2.5% בעקבות תחזית אשראי שלילית של מודי'ס; תוצאות טובות מהצפוי לג'יי.סי פני, רשת בתי הכלבו האמריקאית



עליות קלות במניות הקמעונות מושכות את מדד דאו לפתיחה חיובית בוול סטריט, לאחר שג'יי.סי פני דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי. עם זאת, השוק נסחר בטווח מסחר קטן בעקבות ציפיות לדברי הבנק הפדרלי לאחר החלטת הריבית.



הבנק הפדרלי של ארה"ב צפוי להותיר את ריבית הבסיס ללא שינוי בפגישתו היום, בשל ציפיות להתאוששות בכלכלת ארה"ב. לפי הערכותיהם של מומחים בשוק האג"ח, המהלך הבא שינקוט הבנק - אם כי לא בחודשים הקרובים - יהיה העלאת ריבית. החלטת הבנק תתפרסם הלילה בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.



הריבית בארה"ב נמצאת בשפל של 45 שנים, לאחר שהבנק פעל להוריד אותה מרמה של 6.5% באמצע שנת 2000 ל-1% בפגישה שהתקיימה ביוני. אולם, בפגישתו השבוע אין הבנק צפוי לנקוט מהלך לשינוי הריבית, והמשקיעים בשוק יתמקדו יותר בחוות הדעת של הנגיד, אלן גרינספאן, על מצב הכלכלה.



ג'יי.סי פני, רשת בתי הכלבו האמריקאית, עולה ב-0.5% לאחר שרשמה הפסד קטן מהצפוי ברבעון השני. פני רשמה הפסד של פחות ממיליון דולר, או 2 סנט למניה לעומת הפסד של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה היתה חזויה לרשום הפסד של 5 סנט למניה. מכירות בחנויות הפתוחות יותר משנה עלו ב-2.1%. ההכנסות הכוללות היו 7.3 מיליארד דולר, עלייה של 1.6%. ברשת אקרד נרשמה אכזבה עם צמיחה של 6.1% במכירות, פחות מהצפוי. הרשת צופה לרשום רווח של 25-30 סנט למניה ברבעון השלישי.



בעקבותיה עולה וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, ב-0.7%; מדד מניות הקמעונות של S&P עולה ב-0.3%.



3M, ענקית התעשייה האמריקאית, הודיעה על פיצול מניה ביחס של 2 ל-1, לאחר שמנייתה הגיעה לשיא היסטורי של 142 דולר. החברה פיצלה את מנייתה שלוש פעמים בלבד מאז תחילת שנות השבעים, תקופה בה הכפילה את השווי שלה פי 27, לעומת עלייה של פי 10.6 במדד S&P 500.



דירוג האג"ח של סאן מיקרוסיסטמס עבר למעקב אשראי שלילי של מודי'ס. הדירוג הנוכחי, Baa1, הוא שלוש רמות מעל "זבל". סוכנות האשראי נימקה את המהלך בכך שעל שוק השרתים של סאן מאיימים שרתים מבוססי לינוקס וחלונות. מנייתה יורדת ב-2.5%.



AOL-טיים וורנר יורדת ב-0.3% לאחר שנודע כי החברה שוקלת לשנות את שמה לטיים וורנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully