וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת ליצרנית השבבים הייניקס: האיחוד האירופי הטיל מכס של 34.8% על מוצריה

סוכנויות הידיעות

12.8.2003 / 17:20

האיחוד האירופי הטיל את המכס בעקבות חשיפה כי ממשלת דרום קוריאה העניקה סובסידיות לחברה באופן לא הוגן; מכס דומה הוטל גם בארה"ב



האיחוד האירופי הטיל מכס בהיקף של 34.8% על יבוא שבבים מחברת הייניקס הקוריאנית, בעקבות חשיפה כי ממשלת דרום קוריאה העניקה סובסידיות לחברה באופן לא הוגן. בתחילה המסים הוטלו על החברה לארבעה חודשים, מאפריל ועד אוגוסט, אולם עתה החליטו באיחוד להרחיב את משך הטלת המס עד לחמש שנים.



ההודעה הנוכחית מהווה בשורה מעודדת עבור מתחרותיה של הייניקס - מיקרון האמריקאית ואינפיניון הגרמנית. האיחוד האירופי בחר שלא להטיל שום מגבלה על המתחרה מדרום קוריאה, סמסונג אלק', חרף תלונות כי גם היא זכתה להטבות דומות מהממשלה.

הסיבה להחלטה זו של האיחוד האירופי נעוצה בהלוואות שניתנו לחברה על ידי בנקים בשליטה ממשלתית ותוכניות של החלפת חוב במניות. החלטה זו מהווה מהלומה קשה להייניקס, יצרנית שבבי הזיכרון השלישית בגודלה בעולם, שמתקשה לשוב לרווחיות כבר מספר שנים.



החלטה דומה התקבלה לאחרונה בארה"ב, שם הוחלט להטיל מכס של 44.71% על מוצרי החברה. ממשלת דרום קוריאה תערער על ההחלטות בתביעות בוושינגטון ובריסל ותגיש קובלנה רשמית לארגון הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully