וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה זיו יהיה המנכ"ל הבא של בנק הפועלים; שי טלמון יישאר בבנק וימונה לממלא מקום המנכ"ל

נתן ליפסון

12.8.2003 / 10:17

בתום 4 חודשים של אי ודאות יכנס הבנק מסיבת עיתונאים ב-15:30; זיו מונה למנהל החטיבה הקמעונית בתחילת 2000 לאחר שהיה מנהל אגף הבנקאות הכללית; זיו חוזר היום מחו"ל - מוקדם מהמתוכנן



מאת נתן ליפסון אמיר טייג ושלומי שפר



בנק הפועלים צפוי היום להודיע על מינויו של צביקה זיו למנכ"ל הבנק. במהלך מסיבת עיתונאים אשר תחל בשעה 15:30 יודיע שלמה נחמה, יו"ר דירקטוריון הבנק ונציג משפחת אריסון, על המינוי - כ-4 חודשים לאחר הודעתו של אלי יונס על פרישתו מתפקיד המנכ"ל. זיו, שהיה אמור לחזור לארץ ביום חמישי, הקדים את חזרתו להיום. שי טלמון יישאר בבנק וימונה לתפקיד מ"מ המנכ"ל. כיום ממלא תפקיד זה משה עמית. ציון קינן יחליף את זיו בתפקידו בחטיבה הקמעונית.



צביקה זיו, חבר ההנהלה הבכירה וראש החטיבה הקמעונאית עד היום, לא היה המועמד המוביל, לפיכך מינויו היום מתקבל כהפתעה מסוימת. זיו, אשר גדל בבנק הפועלים, מונה לתפקיד מנהל המחלקה הקמעונאית בתחילת שנת 2000 לאחר שהחזיק בתפקיד מנהל לאגף הבנקאות הכללית.



זיו אחראי בין השאר לכמה מהלכים אסטרטגיים חשובים של הבנק בשנים האחרונות, ובהם המעבר לתשלום עמלות לפי מסלולים. כמו כן, זיו היה אחראי על מערך השיווק, הבנקאות הישירה והאינטרנט, ישראכרט ובנק משכן.



לאחר פרישתו של יונס החלו בעלי השליטה בבנק לחפש מועמד ראוי. את חיפושיהם ניהלו בעיקר בתוך כותלי הבנק. לאורך תקופת החיפוש, הובילו שני מועמדים עיקריים מתוך הבנק, צביקה זיו ושי טלמון, אשר התפקיד הוצע לו לפני שנתיים, לפני מינויו של יונס לתפקיד.



לדברי גורמים בבנק, לשני המועמדים קווי אופי שונים. בעוד שי טלמון מאופיין בעצמאות, אסטרטיוויות ומנהיגותיות, צביקה זיו מאופיין כמקצועי מאוד ובעל הלך רוח נוח. הערכות הן כי בעלי השליטה העדיפו מנכ"ל נוח יותר, אשר לא צפוי לעורר התנגדות למהלכים התומכים בבעלי השליטה של הבנק, כפי שהתנגד להם המנכ"ל היוצא, אלי יונס.



המנכ"ל הפורש של בנק הפועלים, אלי יונס, מתכוון להקים קרן השקעות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים שתעסוק במימון חוץ בנקאי. בנק הפועלים צפוי להשקיע כ-5 מיליון דולר בקרן שמקים המנכ"ל הפורש של הבנק. יונס צפוי להיות הבעלים של חברת הניהול של הקרן אשר צפויה לגייס 75-100 מיליון דולר ממשקיעים פיננסיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully