וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: עסקת מיזוג חטיבות המוסיקה של טיים וורנר וברטלסמן תיסגר בחודש הבא

יהודה שויצר

12.8.2003 / 19:03

המיזוג הנוכחי בין וורנר מיוזיק ו-BMG, אם אכן יראה אור, ייצור את חברת המוסיקה השנייה בגודלה בעולם; יחסוך עד 300 מ' ד' בעלויות תפעול מדי שנה



המגעים בין ענקית המדיה AOL טיים וורנר וחברת המדיה הגרמנית ברטלסמן, למיזוג חטיבות המוסיקה שלהן מתחממים. מציטוט גורמים המקורבים למגעים עולה כי העסקה צפויה להיסגר כבר בחודש הבא. המיזוג הנוכחי בין וורנר מיוזיק ו-BMG, אם אכן יראה אור, ייצור את חברת המוסיקה השנייה בגודלה בעולם.



אותו גורם אמר לרויטרס שכל שנותר לחברות זה לעבוד על הפרטים הקטנים ואז ההסכם ייחתם רשמית. "אם העסקה תצא לאור זה יתרחש בסוף ספטמבר, אם כי אני לא שולל שזה יתרחש מוקדם יותר", אמר המקור. "שני הצדדים עמלים קשה בכדי לסגור את כל קצוות ההסכם, במיוחד נושאים כגון ערך החברות עתה, אבל רואים התקדמות יפה", הוסיף.



שתי החברות מעונינות למזג חטיבות אלה, בכדי לנסות ולכרסם בהגמוניה שיש לוויוונדי יוניברסל בתחום זה ועל מנת להתמודד עם הירידה במכירות נוכח גיאות המוסיקה הפיראטית. אם המיזוג אכן יושלם, החברה הממוזגת תחזיק בחוזים עם כמה מהמוסיקאים הגדולים בעולם, לרבות מדונה, ארתה פרנקלין וסנטנה. הסכם זה צפוי גם לחסוך לחברות 250-300 מיליון דולר בעלויות בכל שנה.



נושא זה של מיזוג בין חטיבות המוסיקה של החברות היה מושא לספקולציות רבות בחודשים האחרונים על רקע מגעים שניהלה חברת המחשבים אפל עם ויוונדי על רכישת ויוונדי מיוזיק - שנכשלו, ועל רקע שיחות שניהלה חברת EMI עם AOL מיוזיק ועם ברטלסמן BMG על מיזוג עסקי המוסיקה שלהן. המגעים הללו הופסקו לאחר שהרגולטורים האירופיים הבהירו שלא יסכימו למיזוג בקרב חברות ה-Big Five של תעשיית המוסיקה.



אפשר שהמכשולים הרגולוטוריים העומדים בפני עסקת מיזוג בין AOL לברטלסמן הוקלו לאחר שהשפל בשוק המוסיקה הביא לנפילה במכירות התקליטורים בשנה שעברה, ועשוי לסייע לחברות לשכנע את הרשויות בצורך במיזוג.



לברטלסמן, המוחזקת בידיים פרטיות, חובות בגובה למעלה מ-3.2 מיליארד דולר לאחר שרכשה את חברת המוסיקה האמריקאית העצמאית זומבה תמורת כ-2.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully