וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות קלות בתום המסחר - מניות הביטוח הובילו את המגמה החיובית

יהודה שויצר

12.8.2003 / 19:38

אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, עלתה ב-3.5%; חברת הפרסום האוואס זינקה ב-6.8%; עליות קלות במניות הטכנולוגיה



עליות השערים שנרשמו בבורסות אירופה התמתנו לקראת הסגירה על רקע פתיחת מסחר מהוססת בוול סטריט. בתום המסחר נסגר מדד ה-FTSE בלונדון בעלייה קלה של 0.2%; מדד CAC בפאריס עלה ב-0.6%.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת רשמה ביוני את העלייה החדה ביותר מזה שנתיים עם שוך השביתות כנגד הרפורמה במערכת הפנסיה והתאוששות הצריכה הפרטית. התפוקה עלתה ב-1.2% לעומת חודש מאי, בו ירדה ב-1.3%.



אקסה הצרפתית, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, זינקה ב-5% לאחר שאמרה כי תצליח לעקוף מספר יעדים פיננסיים חשובים בשנת הכספים הנוכחית. במחצית הראשונה דיווחה החברה על ירידה חדה מהצפוי של 75% ברווחיה בשל הפסדים מהשקעות במניות. הרווח התפעולי עלה עם זאת ב-6% ל-1.24 מיליארד דולר.



התחזית החיובית של אקסה מסייעת למתחרותיה לרשום מגמה חיובית: אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, עלתה ב-3.5%; ג'נרלי הוסיפה 1% במילאנו. מבטחת המשנה מינכן רה התחזקה ב-1.8%.



האיחוד האירופי הטיל מכס בהיקף של 34.8% על יבוא שבבים מחברת הייניקס הקוריאנית, בעקבות חשיפה כי ממשלת דרום קוריאה העניקה סובסידיות לחברה באופן לא הוגן. ההודעה הנוכחית מהווה בשורה מעודדת עבור מתחרתה אינפיניון הגרמנית שעלתה ב-4%.



SAP, חברת התוכנה הגדולה ביבשת, עלתה ב-0.8%. יצרנית ציוד השבבים ASML עלתה ב-2.4%.



בריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה, רשמה תוצאות טובות מהצפוי ברבעון השני של השנה, וסיימה את שנת הכספים ברווח, לראשונה מזה חמש שנים. הרווח לפני מס והפחתות בשנת הכספים היה 260 מיליון ליש"ט (416.3 מיליון דולר), לעומת הפסד של 22 מיליון ליש"ט בשנה הקודמת, עם זאת ירדה מנייתה ב-2% לאחר שרשמה אתמול שיא של 14 חודש.



פובליסיס, חברת השיווק והפרסום הרביעית בגודלה בעולם, עלתה ב-4.5% לאחר שהכנסותיה ברבעון השני זינקו ב-61% ל-1.1 מיליארד דולר ועקפו את תחזיות השוק, בסיוע רכישתה של Bcom3. מתחרתה האוואס זינקה ב-6.8%.



טי-אונליין, ספקית שירותי האינטרנט הגרמנית המצויה בבעלות דויטשה טלקום, עלתה ב-2.6% לאחר שעברה במחצית הראשונה לרווח לפני מס של 23 מיליון יורו (26 מיליון דולר) לעומת הפסד של 130 מיליון יורו בתקופה המקבילה. הכנסות החברה עלו ב-22% ל-894 מיליון יורו (מיליארד דולר) ואילו שולי הרווח הגולמיים זינקו מ-45.5% ל-56.7%. הזינוק החד בשולי הרווח נבע, בין היתר, מגידול במספר משתמשי הפס הרחב, העומד כיום על כ-25% מכלל מנויי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully