וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה נאמן לקיבוץ עמיר ולמפעל טפנוקים שבבעלותו בגין חובות של 270 מיליון שקל

אמיר הלמר

12.8.2003 / 19:54

אורן גוטסמן מונה לנאמן לאחר שהקיבוץ פנה לביהמ"ש בבקשה להקפאת הליכים; החובות לנושים המובטחים שבראשם הפועלים עומדים על 75 מ' ש' והחובות לספקים 45 מ' ש'



ביהמ"ש המחוזי בנצרת מינה אתמול עת הכלכלן אורן גוטסמן כנאמן בהקפאת ההלכים לקיבוץ עמיר ולמפעלי הנייר של הקיבוץ שמייצרים תחת המותג "טפנוקים" חיתולים ומוצרי נייר נוספים לתינוקות. צו הקפאת ההליכים שניתן לקיבוץ ולחברה הינו ל-60 יום, כאשר תוך 30 יום נדרש הנאמן להגיש תוכנית הבראה. את הבקשה להקפאת הליכים הגישו עוה"ד של הקיבוץ אסנת נווה וכרמית דורון.



גוטסמן מונה לאחר שהקיבוץ פנה לביהמ"ש בבקשה להקפאת הליכים בשל חובות כוללים בסך של 270 מיליון שקל. היקף החובות של המפעל המצוי בבעלות מלאה של הקיבוץ עומדים על 110 מיליון שקל כאשר החובות לנושים המובטחים שבראשם בנק הפועלים עומדים על 75 מיליון שקל. החובות לספקים עומדים על 45 מיליון שקל.



המפעל, שעיקר פעילותו כאמור בתחום החיתולים, נקלע לקשיים עקב כניסתם לארץ של שני מותגים עולמיים בתחום - אגיס ופמפרס. בעקבות התחרות שהחריפה בשנים האחרונות ירד נתח השוק של המותג טפנוקים מ-30% ל-6% בלבד, וגרם למצוקה בתזרים המזומנים של החברה שהביא בסופו של דבר לקריסת המפעל.



במקביל, חובות הקיבוץ עצמו עומדים על 160 מיליון שקל, כאשר 80 מיליון שקל מתוכם מהווים חוב לחברי הקיבוץ כאשר מרביתו בגין דמי עזיבה לחברים שעזבו ופנסיה. 75 מיליון שקל חובות לבנקים ו-5 מיליון שקל חובות לספקים.



יש לציין כי המפעל נסגר כבר אתמול וכל עובדיו פוטרו, וזאת מאחר ולא נותרו אמצעים להפעלתו. בכוונת הנאמן לפתוח את שערי המפעל כבר בימים הקרובים בהפעלה של גורם חיצוני איתו שוקדים כעת על חתימת הסכמים.



המדובר בחברה ניסן תעשיות רפואיות אשר תפעיל את המפעל לתקופה של 3-8 חודשים כאשר לחברה תינתן אופציה לרכוש את המפעל מידי הקיבוץ תמורת כ-5 מיליון שקל בצירוף תשלום אחוזים ממחזור המכירות של המפעל במשך 5 השנים הבאות. יש לציין כי ההסכמים עם ניסן טרם נחתמו. בכל מקרה הסכומים שיתקבלו ממכירת המפעל יועמדו לטובת הסדר הנושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully