וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות השערים בוול סטריט מתחזקות על רקע צפי להתאוששות כלכלית; מניות השבבים מובילות את המגמה

יהודה שויצר

12.8.2003 / 23:11

וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, עולה ב-0.9% ; סאן מיקרוסיסטמס יורדת ב-3.5% לאחר שעברה למעקב אשראי שלילי של מודי'ס



עליות השערים מתחזקות בבורסות וול סטריט על רקע תחזית מעודדת שפירסם הבנק הפדרלי לכלכלת ארה"ב. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.2%. מדד נאסד"ק עולה ב-0.6%. מדד מניות השבבים עולה בקרוב ל-1% על רקע עליות של כחצי אחוז במניות מיקרון ואינטל.



כצפוי, הבנק הפדרלי של ארה"ב הותיר את ריבית הבסיס ללא שינוי בפגישתו היום, בשל ציפיות להתאוששות בכלכלת ארה"ב. הריבית בארה"ב נמצאת בשפל של 45 שנים, לאחר שהבנק פעל להוריד אותה מרמה של 6.5% באמצע שנת 2000 ל-1% בפגישה שהתקיימה ביוני.



ג'יי.סי פני, רשת בתי הכלבו האמריקאית, יורדת ב-2.2% למרות שרשמה הפסד קטן מהצפוי ברבעון השני. פני רשמה הפסד של פחות ממיליון דולר, או 2 סנט למניה לעומת הפסד של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה היתה חזויה לרשום הפסד של 5 סנט למניה. מכירות בחנויות הפתוחות יותר משנה עלו ב-2.1%. ההכנסות הכוללות היו 7.3 מיליארד דולר, עלייה של 1.6%. ברשת אקרד נרשמה אכזבה עם צמיחה של 6.1% במכירות, פחות מהצפוי. הרשת צופה לרשום רווח של 25-30 סנט למניה ברבעון השלישי.



מנגד וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, עולה ב-0.9%.



ביל גייטס, יו"ר ומייסד מיקרוסופט, מכר בשלושת השבועות האחרונים מניות החברה בסכום כולל של 364 מיליון דולר. מניירות שהוגשו לרשות ני"ע עולה כי מתאריך ה-23 ביולי מכר גייטס 14 מיליון מניות במחיר הנע סביב ל-26 דולר למניה. לאחר המכירה ממשיך גייטס להיות בעל המניות הארי בחברה עם שליטה ישירה ב-1.17 מיליארד מניות השייכות לו ששוות כ-30 מיליארד דולר. מניות החברה יורדות ב-0.5%.



3M, ענקית התעשייה האמריקאית, הודיעה על פיצול מניה ביחס של 2 ל-1, לאחר שמנייתה הגיעה לשיא היסטורי של 142 דולר. החברה פיצלה את מנייתה שלוש פעמים בלבד מאז תחילת שנות השבעים, תקופה בה הכפילה את השווי שלה פי 27, לעומת עלייה של פי 10.6 במדד S&P 500. מניות החברה עולות עתה ב-0.7%.



דירוג האג"ח של סאן מיקרוסיסטמס עבר למעקב אשראי שלילי של מודי'ס. הדירוג הנוכחי, Baa1, הוא שלוש רמות מעל "זבל". סוכנות האשראי נימקה את המהלך בכך שעל שוק השרתים של סאן מאיימים שרתים מבוססי לינוקס וחלונות. מנייתה יורדת ב-3.5%.



AOL-טיים וורנר יורדת ב-0.5% לאחר שנודע כי החברה שוקלת לשנות את שמה לטיים וורנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully