וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון משפטי נוסף למריל לינץ': ביהמ"ש פסל תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הבנק בגין הטעיית המשקיעים

סוכנויות הידיעות

12.8.2003 / 22:01

השופט מילטון פולאק, אשר פסל בחודש שעבר שורה של תביעות ייצוגית דומות נגד הבנק, אמר כי לטענות המשקיעים אין די תוקף משפטי



שופט פדרלי שוב פסל תביעה ייצוגית שהוגשה נגד מריל לינץ' בגין הטעיית המשקיעים על ידי פרסום המלצות מופרזות בתקופת בועת האינטרנט.



מילטון פולאק, שופט ביהמ"ש המחוזי בניו יורק אשר פסל בחודש שעבר שורה שת תביעות ייצוגית שהוגשו נגד בנק ההשקעות ואנליסט האינטרנט הנרי בלודג'ט, אמר כי אין בטענות המשקיעים בעניינן של שתי מניות, 24/7 מדיה (סימול TFSM) ואינטרליאנט, "די תוקף משפטי".



בחוות דעת בת 20 עמודים ציין פולאק, כמו בחוות דעת קודמת, כי המשקיעים התעלמו מאין ספור מאמרי חדשות שפורסמו לקראת סוף שנות ה-90 אשר תיארו בצורה מפורטת את ניגוד העניינים הקיים בין חטיבות בנקאות ההשקעות וחטיבות המחקר של בנקי ההשקעות.



בחוות דעת מחודש יוני בתביעה דומה התייחס פולאק למשקיעים כאל ספקולנטים "בסיכון גבוה" שרצו לתבוע את מריל עקב סכלותם ו"הספקולציה הפזיזה" שלהם. פולאק, שופט בן 96 שפרש לגמלאות באופן חלקי, הפגין בעבר רתיעה מפני תביעות הטוענות כי משקיעים הפסידו כסף על מניות בשל מחקר מטעה או כוזב. לפני שנתיים הוא פסל תביעה ייצוגית נגד מורגן סטנלי והאנליסטית מרי מיקר בנושא דומה. אותה תביעה היתה מהראשונות שהוגשו בתחום זה.



פסיקתו מהיום של השופט פולאק - אשר לאחרונה ישב על המדוכה בסדרה של תריסרי תביעות ייצוגיות דומות - מהווה ניצחון לבנקי וול סטריט. עם זאת פסיקתו אינה משפיעה בהכרח על תביעות ייצוגיות דומות נגד בנקים אחרים. אולם שופטים היושבים בתביעות אלו עשויים להשתמש בהחלטותיו כקו מנחה. השפעה נוספת עשויה להיות להחלטה על מאות תביעות בוררות שהגישו לקוחות מריל נגד הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully