וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק הוסיף 1.5% בעקבות רמזים חיוביים מגרינספאן

שירלי יום-טוב

12.8.2003 / 23:54

מניית קומברס עלתה בכ-7.5%; בית ההשקעות Sound View העלה המלצה לקומברס ל"תשואת יתר"; און טראק זינקה ב-33% לאחר כתבה ב"וול סטריט ג'ורנל"; צורן איבדה כ-4.5%

העליות הקלות שאיפיינו את המסחר בשעות הראשונות התחזקו לאחר נאום נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, אלן גריספאן, שהותיר את הריבית על כנה אך דיבר על ניצנים של שיפור בכלכלה. יום המסחר ננעל בעלייה של 1.5% בנאסד"ק לרמה של 1,687 נקודות כאשר ברקע גם דו"חותיה של חברת אפלייד מטריאלס לאחר תום המסחר. הדאו ג'ונס הוסיף 1% לרמה של 9,309 נקודות.

לאחר שקיצץ הבנק הפדרלי את הריבית ב-0.25% בחודש יוני האחרון נותרה היום כצפוי הריבית בשיעור של 1%. המשקיעים המתינו היום לשמוע מגרינספאן רמזים בדבר מצב הכלכלה האמריקאית, גם אם אלה היו זהירים ושקולים כהרגלו. גריסנפאן אמר כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים לאורך זמן וציין כי "הסיכון העיקרי שמולו עומד המשק האמריקאי הוא עדיין סכנת הדפלציה. הירידה המתמדת במחירים במשק האמריקאי מהווה איום על צמיחת הכלכלה".

חברת ציוד השבבים אפלייד מטריאלס דיווחה על ירידה ברווחיה לרמה של 5 סנט למניה, תוצאות הטובות בסנט אחד מהתחזית הממוצעת, אך ירידה מרווחים של 7 סנט למניה ברבעון המקביל. תוצאות אלה אינן כוללות הוצאות חד פעמיות שמעבירות את החברה להפסד נקי של 2 סנט למניה.

בין החברות הישראליות ריכזה היום עניין מניית צורן (ZRAN:NASDAQ)שנעלה בירידה של 4.4% למחיר של 22.9 דולרים במחזור גבוה. אתמול השלימה החברה את מיזוגה של Oak שנרכשה לפי שווי של 475 מיליון דולר והותירה בעינן את תחזיותיה הקודמות לרבעון השלישי - צמיחה של 27%-32%, כלומר הכנסות של 56.8-59 מיליון דולר. התוספת שתגיע מכיוונה של אוק ברבעון היא של 12.7-14 מיליון דולר, כלומר החברה הממוזגת תצמח ב-56%-63% ברבעון השלישי. מניית צורן החלה לאבדת גובה כבר אתמול במסחר שלאחר הסגירה. יצחק שנברג, סגן נשיא לפיתוח אסטרטגי בצורן, ציין כי "אם קיימת אכזבה היא לא ברורה לנו. אנחנו שבעי רצון מאחר שהמספרים שהצגנו כתחזיות לרבעון השלישי והרביעי הם בקו אחד עם ההערכות שהיו לנו. אומנם לא הופתענו לטובה אבל ודאי שלא לרעה".

מניית קומברס (CMVT:NASDAQ) עלתה ב-7.7% למחיר של 14.4 דולר במחזור מעט גבוה מהממוצע לאחר שבית ההשקעות Sound View Technoligies העלה את המלצתו ל"תשואת יתר" למניה. מניית החברה הבת אולטיקום (ULCM:NASDAQ) הוסיפה 4.6% למחיר של 10.2 דולר במחזור גבוה.

דו"חות לרבעון השני התקבלו מכיוונן של אלביט מערכות, חברות ההלבשה התחתונה תפרון ודלתא גליל וטי.טי.איי טלקום.

בהתאם לאזהרה שפירסמה תפרון (TFR:NYSE)בתחילת חודש יולי, הצביעו דו"חות הרבעון השני שלה על מעבר להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר וירידה של כ-18% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ל-40.9 מיליון דולר. גם התחזית להמשך אינה חיובית והיא כוללת צפי להמשך שחיקה בהכנסות לרמה של 40 מיליון דולר בלבד על רקע ירידה במכירות ללקוחה הגדולה ביותר של החברה, ויקטוריה'ס סיקרטס ועיכוב במכירות קו ביגוד ספורט חדש ללקוחותיה – נייקי, אדידס ופטגוניה. מניית החברה איבדה 2.5% למחיר של 3.1 דולרים במחזור נמוך.

הדו"חות של טי.טי.איי (TTIL:NASDAQ)לא הצביעו על שינוי של ממש בפעילות העסקית של החברה. הכנסות החברה נפלו מהרבעון המקביל בשיעור של 40%, והסתכמו ב-11.5 מיליון דולר - מספר המהווה עלייה קלה של 1.8% מהרבעון שעבר. החברה דיווחה על הפסד תפעולי גבוה של 6.8 מיליון דולר, אך רשמה ירידה בשריפת המזומנים לרמה של 1.6 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 6.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מניית טי.טי.איי, שאיבדה מתחילת השנה כ-14%, רשמה ירידות במהלך יום המסחר, אך נעלה לבסוף בעלייה של 3.2% למחיר של 4.9 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של 58 מיליון דולר.

מניית אלביט מערכות (ESLT:NASDAQ)הוסיפה 2.5% למחיר של 18.2 דולר לאחר שהציגה תוצאות טובות המשקפות צמיחה דו ספרתית במכירות וברווח הנקי. החברה דיווחה על גידול של 13% בהכנסותיה לרמה של 218.8 מיליון דולר, ורווח נקי של 9.2 מיליון דולר - גבוה בכ-93% בהשוואה לרווחי הרבעון המקביל. מניית און טרק (OTIV: גרמניה)זינקה ב-33% למחיר של 4.4 דולרים במחזור גבוה לאחר כתבה ב"וול סטריט ג'ורנל" על פרויקט ענק להחלפת תעודות זהות בסין, בו לוקחת החברה חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully