וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החממות אישרה הקמתן של 5 חברות חממה חדשות בתחום מדעי החיים במענק של 8.82 מיליון שקל

ערן גבאי

13.8.2003 / 9:38

המדען הראשי: כ-12 חברות חדשות מתחום מדעי החיים יסיימו את תוכנית החממות השנה וב-2004 יסיימו עוד כ-23 פרויקטים; לכל פרויקט מוענק מענק של כ-350-500 אלף דולר



ועדת החממות הטכנולוגיות בראשות המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ד"ר אלי אופר, אישרה את הקמתן של חמש חברות חממה חדשות. המענק שישולם לחברות החדשות מסתכם ב-8.82 מיליון שקל.



הפרויקטים שאושרו הם: פרויקט מתחום הפארמה לפיתוח תרופה להרחבת כלי דם, שיפעל בחממת NGT (החממה הערבית) בנצרת; פרויקט מתחום הפארמה לפיתוח תרופה לספחת (פסוראזיס), שיפעל בחממת מיט"ג שברמת גולן; פרויקט מתחום הפארמה לפיתוח תרופה לדלקת פרקים, שיפעל בחממת רד-ביומד בתל השומר; פרויקט מתחום המכשור הרפואי לפיתוח פתרון למפרצות (אנוריזמות) באבי העורקים, שיפעל בחממת אינסנטיב באריאל; ופרויקט מתחום המכשור הרפואי לפיתוח מסמר תוך לשדי, שיפעל בחממת משגב.



לדברי אופר, ישנה מגמה גוברת של התעניינות מצד משקיעים מקומיים וזרים בתחום מדעי החיים הכולל את תחום התרופות, הציוד הרפואי והביוטכנולוגיה. כ-12 חברות חדשות מתחום מדעי החיים יסיימו את תוכנית החממות השנה ויתחילו את פעילותן בשוק החופשי. לדברי אופר, ב-2004 צפוי גידול של 91%, כש-23 פרויקטים מתחום מדעי החיים יסיימו את תוכנית החממות.



מנהלת תוכנית החממות, עו"ד רנה פרידור, מסרה כי בשל העניין הגובר בתחום מדעי החיים, הגבירו מספר חממות את פעילותן בתחום מדעי החיים ובתוך כך עשו השקעות לרכישת ציוד ייעודי ולבניית מעבדות. הדוגמה הבולטת לכך היא חממת רד-ביומד המופעלת על ידי האחים זיסאפל.



פרידור מציינת עוד שתוכנית החממות הטכנולוגיות מפעילה 24 חממות בכל רחבי הארץ. התוכנית מעניקה לכל פרויקט מענק בשיעור של 350-500 אלף דולר. למעלה מ-700 חברות סיימו את תוכנית החממות עד סוף שנת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully