וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות שערים של כ-2% בעקבות תחזית מעודדת של הבנק הפדרלי בארה"ב

דפנה מאור

13.8.2003 / 9:52

צ'יינה מובייל עולה ב-1% לאחר שרשמה גידול של 13% ברווח; הייניקס ללא שינוי לאחר הפסד של 450 מיליון דולר



בורסות אסיה רשמו עליות שערים נאות היום בעקבות העליות בוול סטריט. שוקי ההון העולמיים שאבו עידוד מדברי נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, שבחר אמש לא לשנות את הריבית הפדרלית. בטוקיו נסגרה הבורסה בעלייה של 2%; קוריאה עלתה ב-1.7%; הונג קונג עולה בשיעור דומה.



כצפוי, הבנק הפדרלי של ארה"ב הותיר את ריבית הבסיס ללא שינוי בפגישתו אתמול, בשל ציפיות להתאוששות בכלכלת ארה"ב. הריבית בארה"ב נמצאת בשפל של 45 שנים, לאחר שהבנק פעל להוריד אותה מרמה של 6.5% באמצע שנת 2000 ל-1% בפגישה שהתקיימה ביוני.



אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי, אמר כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים לאורך זמן. עם זאת, רואים ניצנים של שיפור בכלכלה, הדגיש גרינספאן. הסיכון העיקרי שמולו עומד המשק האמריקאי הוא עדיין סכנת הדפלציה. הירידה המתמדת במחירים במשק האמריקאי מהווה איום על צמיחת הכלכלה.



מסחר חלש יחסית בטוקיו בשל חופשת הקיץ לא הפריע למגמה החיובית, שנמשכת מאז פורסמו נתוני תמ"ג טובים מהצפוי ביפאן. מניות יצרניות הפלדה רשמו עליות חדות. במניות הבנקים והטכנולוגיה נמשכה המגמה החיובית.



סייו היפאנית, חברה מסונפת של וול-מארט, עלתה ב-13% לאחר שהודיעה כי תנפיק מניות חדשות בשווי 65.21 מיליון דולר לוול-מארט ולבעלי מניות אחרים כדי להימנע ממצב של שווי הון שלילי. ההנפקה תגדיל את החזקותיה של וול-מארט בחברה ל-37.8%.



הייניקס, יצרנית שבבי הזיכרון השלישית בגודלה בעולם, נסגרה ללא שינוי לאחר שרשמה הפסד של 530 מיליארד וון קוריאני (450 מיליון דולר) ברבעון השני. היה זה רבעון עשירי מתוך 11 בו סבלה החברה, הנמצאת תחת הגנה מפשיטת רגל, מהפסדים. בנוסף הטיל האיחוד האירופי עונש על החברה בדמות מכס של 34% על מוצריה, בשל טענה כי החברה הסתייעה באופן לא הוגן בסובסידיות ממשלתיות.



בהונג קונג עולה צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בעולם, ב-1%, לאחר שאתמול דיווחה על גידול של 13% ברווח במחצית הראשונה של השנה לאחר שרכשה רשתות תקשורת נוספות, אך הזהירה מפני התגברות התחרות בענף. רווחי המחצית הראשונה הסתכמו ב-17.47 מיליארד יואן (2.1 מיליארד דולר), בהשוואה ל-15.45 מיליארד יואן בתקופה המקבילה. בחישוב שמונה רשתות התקשורת שרכשה החברה ביולי 2002, היו מסתכמים רווחי התקופה המקבילה ב-16.88 מיליארד יואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully