וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטאן אוניל מנסה לחסל את מאבקי הכוחות במריל לינץ': לא ימנה נשיא חדש לבנק במשך 5 שנים לפחות

רן דוידוב

13.8.2003 / 10:07

הודעתו של יו"ר ומנכ"ל מריל באה לאחר שפיטר לאחרונה את סגנו, תומס פטריק, בשל מחלוקת על איוש תפקיד הנשיא; רוברט מקאן, מנהל בכיר במריל, מונה אתמול לתפקיד בכיר חדש שאוניל יצר במיוחד עבורו



יו"ר ומנכ"ל מריל לינץ' סטאן אוניל, אמר כי אינו מתכוון למנות נשיא לחברה במהלך חמש השנים הקרובות לפחות, בניסיון להביא לסיומם של מאבקי הכוחות ועריפת הראשים שעוררה הסוגייה. במקביל המשיך א'וניל לערוך שינויים בצוותו הניהולי כשמינה לתפקיד סגן היו"ר לניהול נכסי עושר גלובליים את רוברט מקאן, ששירת במשך שנים בחברה.



סטאן אמר כי אין בכוונתו למנות נשיא למשך חמש שנים לפחות מכיוון שהוא רוצה שהחברה תתמקד בעסקים ולקוחות ולא בירושה, אמרה דוברת החברה.



שאלת היורש למשרת הנשיאות - תואר בו נשא אוניל מאז יולי 2001 - חוללה לאחרונה מאבק כוחות אימתני בחברה וגרמה לחילופי גברי דרמטיים במריל.



ב-29 ביולי הדיח אוניל את המשנה לו, תומס פטריק, על רקע המאבק על המשרה. פטריק תמך במינויו של ארשד זכריה, שעמד באותה עת בראש חטיבת השווקים הגלובליים ובנקאות ההשקעות של הבנק, לתפקיד הנשיא. אוניל התנגד לרעיון ואילץ את פטריק לפרוש.



ע"פ אדם המקורב לנושא, אוניל לא היה מעוניין בשכבה ניהולית נוספת בינו לבין ראשי שלוש החטיבות המובילות של מריל.



בשבוע שעבר הודיע מריל שזכריה, בן חסותו של פטריק, יעזוב את החברה בסוף השנה. את זכריה יחליפו בתפקיד דאו קים וגרג פלמינג שיעמדו במשותף בראש חטיבת השווקים הגלובליים ובנקאות ההשקעות.



גיוסו של רוברט מקאן לתפקיד שנתפר במיוחד עבורו, נתפס כצעד שנועד להרגעת חששות העובדים מגל פיטורי העובדים שערך הבנק בשנים האחרונות בניצוחו של תומס פטריק, גל שהביא לקיצוצי 24 אלף משרות. מקאן, האהוב מאוד על עובדי הבנק, שירת במריל בתפקידים שונים במשך 21 שנה בטרם עזב לפני מספר חודשים.



על מנת לפתותו חזרה לזרועות הבנק יצר אוניל תפקיד חדש בעל אחריות כוללת על מחלקת הלקוחות הפרטיים הגלובליים, מנהלי ההשקעות של מריל וחטיבות הכלכלה ומחקר ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully