וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי: הריבית לא צפויה לרדת בשיעור משמעותי בחודשים הקרובים

אמיר טייג

13.8.2003 / 10:20

כך מעריך עזרא שעיו מנהל מחלקת מחקר שוק ההון של בנק; צמצום פער התשואות באג"ח הארוך יקטין את זרימת ההון לישראל ויגרום לפיחות בשנה הקרובה

"ריבית בנק ישראל לא צפויה לרדת בשיעור משמעותי בחודשים הקרובים", כך כותב עזרא שעיו מנהל מחלקת מחקר שוק ההון של בנק המזרחי. להערכתו, הגורם העיקרי אשר מניע את מדיניות בנק ישראל הוא פער הריבית שבין תשואות אג"ח ממשלתיות של ישראל וארה"ב ל-10 שנים ולא פערי הריבית שבין הבנקים המרכזיים. לפיכך גורס כי ירידת פער זה בשבועות האחרונים תמנע הפחתת ריבית משמעותית בחודשים הקרובים.

שעיו מציין כי ניתן להגיע למסקנה זו גם על סמך התנהגות בנק ישראל עד כה. בנק ישראל הציג נתונים אלו, המעידים על ירידה בפער הריביות ארוכות הטווח לפני כשבוע. לפיכך, "בהציגו נתונים אלו, מרמז בנק ישראל למעשה שאין לצפות לירידה משמעותית נוספת בשער הריבית בחודשים הקרובים", כותב שעיו.

שעיו מציין כי פערי התשואה שבין אג"ח השחר ל-10 שנים לבין אג"ח ממשלתיות אמריקאיות, משקפים נאמנה יותר את פרמיית הסיכון של ישראל בשוקי חו"ל. זאת בהשוואה לפרמיית הסיכון המשתקפת מפערי הריבית קצרת הטווח של ריביות הבנקים המרכזיים. מניתוח המגמות הפער בין האג"ח ל-10 שנים עולה הכי הפערים הגיעו לשיא של 7.9% בפברואר השנה אך עד חודש אוגוסט הפערים הצטמצמו ל-4.3% בלבד, קרי, שחיקה ניכרת של 3.6%. מכיוון ששוק ההון ביצע מהלך משמעותי בשחיקת פערי הריבית באג"ח שהביאו לירידה בפרמיית הסיכון הדבר יגרום לירידת תנועת הון לשוק הישראלי, ולפיכך, בנק ישראל צפוי להגיב על כך בהאטות קצב הפחתת הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully