וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים בעקבות וול סטריט; אסטרה זנקה עולה ב-2.3% בעקבות אישור תרופה

דפנה מאור

13.8.2003 / 11:06

זינוק של 5% במניית וולה למרות דו"ח חלש; דיימלר קרייזלר מתכננת להנפיק אג"ח ב-1.27 מיליארד דולר



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה לאחר תחזית מעודדת של הבנק הפדרלי בארה"ב לגבי עתיד הכלכלה האמריקאית. בורסת פרנקפורט עולה ב-1.1%; פאריס ב-0.5%; לונדון ב-0.1%.



כצפוי, הבנק הפדרלי של ארה"ב הותיר את ריבית הבסיס ללא שינוי בפגישתו אתמול, בשל ציפיות להתאוששות בכלכלת ארה"ב. הריבית בארה"ב נמצאת בשפל של 45 שנים, לאחר שהבנק פעל להוריד אותה מרמה של 6.5% באמצע שנת 2000 ל-1% בפגישה שהתקיימה ביוני.



אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי, אמר כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים לאורך זמן. עם זאת, רואים ניצנים של שיפור בכלכלה, הדגיש גרינספאן. הסיכון העיקרי שמולו עומד המשק האמריקאי הוא עדיין סכנת הדפלציה.



UBS, הבנק הגדול בשווייץ, רשם צמיחה של 23% ברווח הנקי ברבעון השני, ועלה על התחזיות. בנוסף אמר כי ישנם סימנים לשיפור בשווקים, וכי הגרוע מכל כבר מאחוריהם. מנייתו עולה ב-0.4%.



UBS רשם רווח של 1.6 מיליארד פרנק שווייצי (1.17 מיליארד דולר). בניכוי הכנסות חד פעמיות והפחתות מוניטין עלה הרווח ב-15%. לופטהנזה רשמה רווח תפעולי של 65 מיליון יורו ברבעון השני; צופה לרשום הפסד עבור השנה כולה בשל היעדר סימנים לשיפור בענף.



יצרנית מוצרי השיער הגרמנית וולה, בבעלות פרוקטר אנד גמבל, רשמה נפילה של 20% ברווח בגלל הייסוף ביורו, ונמנעה מלתת תחזית להמשך השנה, אולם מנייתה עולה ב-5%.



יצרנית הרכב האמריקאית-גרמנית דיימלר קרייזלר מתכננת להנפיק אג"ח ב-1.27 מיליארד דולר המגובות בהלוואות לרוכשי מכוניות מתוצרתה. מנייתה עולה ב-1.1%.



לופטהנזה עולה ב-3.2% לאחר שרשמה רווח תפעולי של 65 מיליון יורו ברבעון השני, והפסד נקי של 43 מיליון יורו (38 מיליון דולר), לעומת רווח של 159 מיליון יורו בתקופה המקבילה. הנסיגה ברווח נרשמה בשל הורדת מחירים של כרטיסי הטיסה בחברה. לופטהנזה צופה לרשום הפסד עבור השנה כולה בשל העדר סימנים לשיפור בענף.



מניות אסטרה זנקה עולות ב-2.3% לאחר שהחברה קיבלה אישור לשווק תרופה להפחתת כולסטרול, קרסטור, בארה"ב. התרופה תתחרה ברב המכר של פייזר, ליפיטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully