וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OTI זינקה אתמול ב-33% על רקע חוזה עליו הודיעה כבר בדצמבר לאספקת שבבים לתעודות זהות אלקטרוניות בסין

גתית פנקס

13.8.2003 / 12:20

הזינוק על רקע הזכרת החברה ב"דאו ג'ונס" כספקית לפרויקט; המנכ"ל: "בדצמבר אמרנו את שהיה לנו לומר; החלק שלנו בפרויקט הוא קטן יחסית; ההכנסות המהותיות - רק ב-2004"



כבר בדצמבר 2002 הודיעה חברת און טראק (OTI) הישראלית כי זכתה במכרז להפקת תעודות זהות חכמות לאזרחים בסין ונהנתה בתגובה בזמנו לעליות בבורסה הגרמנית במחזור ער במיוחד. מאז, לא השתנה הרבה בפרויקט החלפת תעודות הזהות בסין לאלקטרוניות, שאמור לצבור תאוצה רק בשנה הבאה, ואולם אזכור של החברה שלשום בדאו ג'ונס כספקית שבבים (מיקרו מעבדים) שיוטמעו בתעודות הוביל לזינוק של 33.4% במניה בבורסת הנאסד"ק במחזור גדול פי 4 מהממוצע, כך ששווי השוק שלה הוא 8 מיליון דולר כעת. הזינוק התרחש מבלי שנוסף מידע חדש על הפרויקט.



"איננו מוכנים להגיב בנושא", אומר היום עודד בשן, מנכ"ל החברה, "בדצמבר אמרנו את שהיה לנו לומר ואין לנו מה להוסיף כעת לגבי התקדמות הפרוייקט. חלקה של החברה בפרויקט הוא קטן יחסית אבל הפרויקט כולו גדול מימדים. ההכנסות המהותיות וודאי שלא יהיו השנה אלא רק בשנה הבאה וייתכן שאחרי".



OTI מראש פינה מתמחה בפיתוח טכנולוגיה לייצור כרטיסים חכמים ללא מגע והיא אחת מהקבלניות שנבחרו ע"י הרשויות הסיניות לקחת חלק בפרויקט, שיקיף 850 מיליון אזרחים סיניים בגירים. בדאו ג'ונס נכתב כי החוזים עם הספקיות ייחתמו השנה והניסויים יתחילו ב-2004, כאשר מרכז הכובד יהיה ב-2005. ההערכות הן כי ב-2006 ייעשה שימוש ב-800 מיליון כרטיסים חכמים.



ספקיות אחרות הן Schlumberger וכן Thales הצרפתית. שלומברג'ה כבר החלה בשנה שעברה ניסוי במספר ערים בסין. השבב שמספקת OTI אוגר בתוכו אינפורמציה אישית אותה ניתן לקרוא אלקטרונית ולאמת מול כל בסיס נתונים הנמצא ברשויות הסיניות. התושבים ברוב הערים הגדולות יישאו כרטיס מבוסס שבב שיאפשר ויבקר גישה לשירותים סוציאליים ואף יהיה מקושר לשירותי בנקאות.



יש לציין כי בעולם כולו, ובעיקר בבריטניה וארה"ב, קיימת התנגדות מצד ארגוני פרטיות דוגמת PI לשימוש "כוחני" של הממשלה לרעה בנתונים, לדבריהם. הם טוענים כי מאז שנות ה-80 המאוחרות בהן החלו להתפתח מערכות מחשוב ותקשורת הממשלה החלה לאסוף נתונים והיא פוגעת במקרים רבים בפרטיות, בעיקר אחרי אירועי ה-11 בספטמבר שהובילו מדינות רבות להחמיר את תקנות איסוף הנתונים אצלן. בסין הביקורת היא מינורית ביותר. ישנן מדינות נוספות באיזור בהן החלו בניסויים בשנים האחרונות, דוגמת מלזיה בדרום מזרח אסיה, שם הכרטיס מאפשר אף גישה לכספומטים ושירותי און ליין ממשלתיים.



OTI מפתחת כרטיסים המאפשרים אימות משתמשים באמצעות טכנולוגיה ביומטרית ומיועד ליישומים בטחוניים; micropayments, לביצוע תשלומים ללא מזומן; כרטיסים לתשלומי חניה, פתרונות לתשלומים בתעשיית הפטרוליום ומערכות סלולריות לניהול ציי רכב והסעות. הכנסות החברה היו 4.7 מיליון דולר ברבעון הראשון וההפסד התפעולי היה של 654 אלף דולר. ההפסד הנקי היה 1.1 מיליון דולר ברבעון ובחברה מקווים שהרווחיות תגיע במחצית השנייה של 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully